Mina produkter
Hjälp
Starless Aeon
CONTRIBUTOR ***

Produktbeskrivning på engelska - aktivera Multi-language

av Starless Aeon (Uppdaterad ‎05-06-2023 12:15 av Starless Aeon )

 Vi vill gärna använda oss av möjligheten att ha alternativa produktbeskrivningar på engelska för internationella kunder, vilket skulle styras av det valda språket på kundkortet. I manualen har jag läst mig till - om jag förstår det rätt - att vi först måste aktivera funktionen Multi-Language under Systemspråk.

3.jpg

 

Så här ser våra inställningar för närvarande ut.

 

FredrickAlmstrm_0-1685959933782.png


...Och om jag förstår det rätt är det alltså Engelsk Produktbenämning under Attribut på artikeln som då används?

2.jpg

Det uppstod dock problem när jag försökte aktivera Multi-Language. Jag satte Svenska som primärt språk och engelska som alternativa, men när funktionen väl var aktiverad så kollapsade ett okänt antal nyckelfunktioner i ERP med generiska felmeddelanden. T.ex. gick artikelregistret inte att komma åt överhuvudtaget. Vid det laget backade jag inställningarna.

Någon som kan peka oss i rätt riktning för hur vi löser detta?

2 SVAR 2
Starless Aeon
CONTRIBUTOR ***

av Starless Aeon

Hej, Christian!

Stort tack för informationen, jag ska titta närmare på materialet.

av Christian Sandell

Hej Fredrick,

 

Jag kan bara prata generellt hur flerspråkshantering fungerar och när det gäller artiklar går det att översätta beskrivningsfältet. TIll höger om det dyker det upp en länk för redigering efter man aktiverat Flerspråkshantering. När funktionen lanserades höll vi ett webinar som du hittar här, samt presentation hur man aktiverar och vilka fönster som stöds: 

 

 

 

 

ChristianSandell_0-1686746818343.png

 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här