Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Registrering löneutbetalning

av Anonymous

Hej,

 

Då vi upplever att vi i dagsläget inte har en smidig lösning med registrering av löneutbetalningar i Visma.net tänkte jag slänga ut frågan här och hoppas på något tips eller höra hur andra gör..

Vår support arbetar med frågan men det är alltid gott att höra hur andra gör. 

 

Några förutsättningar : Vi har än så länge inte möjlighet att få ut en fil från löneprogrammet för överföring till Visma (detta är dock på g), - oavsett , vi har alltid kostnadsersättningar (utlägg m.m) med tillhörande ingående momshantering. "Vanlig" lön, sjuklön, sem.lön separeras i huvudbok, liksom motsvarande löneslag till ftgsledare på egna konton i huvudbok. 

 

Tack!

 

3 SVAR 3
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Ingen lösning än på problemet

Isac Falkenberg
PARTNER

av Isac Falkenberg (Uppdaterad ‎06-04-2021 21:27 av Isac Falkenberg PARTNER )

Hej Marie, 

 

Kan bara säga hur vi gör. 

Vi använder oss av Visma lön, där varje anställd får varje månad registera sin egen närvrao ,frånvaro (semester, sjukfrånvaro etc). Vid varje månadslut så klarmarkerar jag min månad (detta görs i Visma lön online). Därefter exporteras detta ut till Visma lön och därefter betalas lönerna ut. 

För utlägg använder vi oss av Visma expense, fungerar på liknande sätt. Jag scannar mina utlägg med min telefon. Därefter betalas dessa ut på min lön (om jag nu inte har betalat med företagskortet).  

 

Både lönefilern och utläggen läses sedan över till Visma.net för bokföring.  Allt detta fungerar väldigt smidigt för alla anställda och för vår administration. Jag rekommenderar strakt på att ni kollar eller får till en snarlik lösning då det kommer spara er väldigt mycket tid om ni effektiveriserar/digitaliserar detta. 

 

Är det själva bokföringen eller själva utbetalningen du vill göra i Visma.net? 

 

_______________
Vänliga hälsningar,
Isac Falkenberg
Teamleader
Traventus AB
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Tack  Isac. 
Jag har precis tagit över ekonomi o lönehantering av tidigare redovisningsbyrå vars arbete lämnat en hel del att önska. Försöker styra upp alla processer inkl detta. 

Problemet uppkom när registreringen av löneutbetalningen kördes över "Behandla kontoutdrag" och moms beräknades på samtliga belopp. Visst ett handhavande fel av oss, men rättningen är svår att få till då det handlar om moms (inkl EU moms på ett utlägg). Vår partner arbetar på det fortfarande (lämnade in det 25 mars). 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här