Mina produkter
Hjälp
David Burge
CONTRIBUTOR ***

Skapa nytt rapportår för periodisk sammanfattning

av David Burge

Hej

 

Vi  använder den nya rutinen för Periodisk sammanställning, https://community.visma.com/t5/Anvandartips-for-Visma-net-ERP/Periodisk-sammanstallning/ta-p/367762

 

Dock när vi nu skall skapa rapporten för Januari 2023, så har vi stött på att rapport året, 2023 inte har skapat, så vi kan därför inte skapa en rapport.

 

Vi har ett nytt räkenskapsår, så det är inget problem, men det verkar som rapportåren för inte hämtar från den listan.  Vi har letat på alla platser som vi kan komma fram, men ej hittat vart man skapar rapport året

2023-02-13 10_18_19-Periodisk sammanställning.png

 

9 SVAR 9
Isac Falkenberg
PARTNER

av Isac Falkenberg (Uppdaterad ‎13-02-2023 11:16 av Isac Falkenberg PARTNER )

Hej, 

Har ni förberett er momsrapport för januari 2023 ännu? Period 2023 bör synas i periodisk sammanställning om detta är gjort. 

_______________
Vänliga hälsningar,
Isac Falkenberg
Teamleader
Traventus AB
SusannaDörlich
CONTRIBUTOR ***

Jag har kvartalsmoms, så jag har inte tänkt göra momsen i januari redan. Den här rapporten måste funka ändå, för EU-momsen ska rapporteras månadsvis även om själva momsen ska rapporteras per kvartal. 

Isac Falkenberg
PARTNER

av Isac Falkenberg (Uppdaterad ‎13-02-2023 14:32 av Isac Falkenberg PARTNER )

Hej, 

Föreslår att du i så fall kontakter din partner. Du kan alltid förbereda momsrapporten och sedan backa denna den. När momsrapporten väl är förbered en gång bör datumet dyka upp för dig. 

 

Alternativt får partner eskalera det till Visma för att få bättre bukt med problemet, än att behöva skapa en momsrapport för att få till det 🙂 

_______________
Vänliga hälsningar,
Isac Falkenberg
Teamleader
Traventus AB
David Burge
CONTRIBUTOR ***

av David Burge

Hej

 

Förstår inte varför alla bara hänvisar till eskelera till en partner. Kan man inte förvänta sig mer av detta system, som faktiskt är ganska dyrt.

 

Att vi användare skall tipsa och tricksa, skapa rapporter, för att sen backa, är inte värdigt ett premium ekonomisystem!

 

Ni är vår partner på traventus, så jag skulle gärna ha en direkt återkoppling om varför inte visma.net klarar av att hantera bolag med kvartalsvis moms, och skapa perioderna åt oss @Isac Falkenberg.

 

Mvh

David

 

Isac Falkenberg
PARTNER

av Isac Falkenberg

Hej David, 

Ringer dig under morgondagen. 

_______________
Vänliga hälsningar,
Isac Falkenberg
Teamleader
Traventus AB
Louise Hanberger
CONTRIBUTOR ***

Nu verkar problemet löst! Jag kunde göra min rapport nyss.

Isac Falkenberg
PARTNER

Super 🙂 

_______________
Vänliga hälsningar,
Isac Falkenberg
Teamleader
Traventus AB
Louise Hanberger
CONTRIBUTOR ***

Hej!

Jag brukar göra klart periodiska rapporten och skicka in när jag godkänt försäljningen för månaden. Momsrapporten brukar dröja lite innan jag fått in alla leverantörsposterna. Men kan förbereda momsen o se ifall det är så här bara för att det är ett nytt kalenderår.

SusannaDörlich
CONTRIBUTOR ***

av SusannaDörlich

Har exakt samma problem. Det här var problem förra året också. Felanmälde då och fick det fixat. Borde inte problemet vara löst nu? 

 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här