Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Söka i huvudboken

av Anonymous

Hej,

 

I Visma Control finns/finns en sökfunktion som söker efter ett belopp, text eller annat i huvudboke, oavsett nummerserie. Mycket praktisk vid t.ex. avstämningsdifferenser. 

Någon som vet om motsvarande finns i .net?

6 SVAR 6
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Tusen tack Lars och Joakim! Detta var precis det jag sökte efter.

 

Godkänd lösning
Lars Hellgren
PARTNER

av Lars Hellgren

Hej Marie.

Såhär gör du.

Ta fram bild/vy "verifikationsdetaljer". Välj rätt period, du kan söka över flera år i denna bild. Se till att du har kolumn "belopp" framme.

Nu kan du i denna kolumn söka efter belopp, både positiva eller negativa.

Du kan till och med söka efter belopp som finns i ej frisläppta buntar om du kryssar i det i huvet på bilden. 

Lycka till. 

mvh Lars


Lars Hellgren
Vismanet konsult
Exsitec AB
Godkänd lösning
Joakim Arvidsson
VISMA

av Joakim Arvidsson

Hej!

 

I sökrutan längst uppe finns möjlighet att söka efter referenser i alla moduler (beskrivningar, löpnummer etc), men inte belopp. Vill man söka efter belopp i huvudboken finns ju Verifikationsregistrering (GL3010PL) att söka i, antingen uppe till höger, eller i kolumnerna.

Med vänliga hälsningar,
Joakim Arvidsson

av Monika Andersson

Hej Marie,

Genom att skapa en förfrågan som visar HB-transar borde du kunna söka ut det du eftersöker. Jag föreslår att du talar med din partner.

Lycka till!

Monika

emeohl
CHAMPION **

av emeohl

Hej!
Detta är ofta standad i system att kunna söka på sådant här, tycker inte det är något en kund ska betala för. Är ju inte precis kundspecifikt 🙂 vill bara påtala det.

emeohl
CHAMPION **

av emeohl

Har påtalat detta till vår systempartner sen vi tog över systemet 2018, men tyvärr kan man inte det. 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här