Mina produkter
Hjälp
Pär Svärd
VISMA

Ställ krav på era leverantörer!

av Pär Svärd

Jag tycker mig stöta på förvånansvärt stor skepsis från både nya & befintliga kunder när det kommer till bedömning av hur många av sina leverantörer som kan skicka en elektronisk faktura. och då menar jag alltså inte som PDF via mail utan rent XML-format. En känsla som slår mig är att att man underskattar den siffran. Vi har ju själva en hel del olika affärssystem ute på marknaden och merparten av dessa lösningar ger våra kunder möjlighet att skicka elektronisk faktura. Tänk på att ju fler fakturor som ni tar emot elektroniskt desto snabbare och högre kostnadsbesparing.


Ett bra tips är att skicka ut uppmaning till era leverantörer att ni fr.o.m nu har möjlighet att ta emot elektronisk faktura via Autoinvoice.


Kom även ihåg att ni har möjlighet att skicka samtliga era fakturor via Autoinvoice. Tjänsten kontrollerar automatiskt vilket format som era kunder kan ta emot fakturor och det kommer att spara er en hel del tid.


Om ni inte har aktiverat Autoinvoice ännu så ta kontakt med er partner så kan de hjälpa er vidare i processen.


Transaktionspriser för Visma.net  Autoinvoice hittar ni här: https://www.visma.net/sv/Allmant/pris/startpaket/

 

MVH/Pär

0 SVAR 0

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här