Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Stänga en öppen försäljningsorder

av Anonymous (Uppdaterad ‎21-10-2020 09:22 ( )

Hejsan, 


Vi har en order som har "hängt sig kvar" sen den senaste uppdatering. Inköpet (direktleverans) är stängt och varorna är inlevererade/utlevererade. Försäljningsordern står dock fortfarande som öppen trots att inleveransen/utleveransen är gjord och kunden är fakturerad.  


Så, jag undrar om någon vet hur man stänger en öppen försäljningsorder. Jag vill inte annullera ordern utan bara få den att gå från "öppen" till "stängd". 

Tacksam för svar 🙂 

 

5 SVAR 5
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej,

Börja med att kika på säljordern om det skulle vara en orderrad som inte har markerat Slutförd. Om det är det så markera som slutförd och spara.

Om det inte är det som är problemet så föreslår jag att du kontaktar er partner som lägger en ticket till Visma. Som får gå in och hjälpa till med den enskilda ordern.

 

Lycka till.

 

 

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Tack för ditt svar.

Orderraderna är markerade som "slutförda" både på försäljningsordern och inköpsordern.
 

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej,

OK ta då kontakt med din partner som får lägga en ticket.

Vi har några enstaka gånger haft det här med order och då har Visma behövt gå in och hjälpa till.

Om det nu är samma orsak, men det verkar som det på din beskrivning 🙂 

 

 

 

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Okej, tack för hjälpen 🙂 

Niklas Svensson
CHAMPION *

av Niklas Svensson

Hej,

 

Vi har också ofta detta felet. Ibland kan det vara att "slutförd" på orderrad inte blivit ibockad per automatik men flera gånger där alla rader är slutförda men inte ordern i sin helhet. Vore trevligt att få en förklaring till varför det blir så då vi kanske kan åtgärda det själva.

 

Mvh Niklas

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här