Mina produkter
Hjälp
Olof Svedbom
CHAMPION *

Stora problem med Vismas API

av Olof Svedbom

Vi har under de senaste två åren haft ständiga problem med Vismas API. Vi får timeouts i stort sett dagligen. Är det fler användare som har det så här?

3 SVAR 3

av Christian Sandell

Hej Olof,

 

Vi kan inte se att vi har något generellt problem med APIt nu. Upplever ni problem med en integration behöver ni vända er till integrationspartnern som i sin tur kan kontakta oss för hjälp och vidare undersökning.

Olof Svedbom
CHAMPION *

Hej Christian,

Både vår "partner" och vår integrationspartner (Ongoing i det här fallet) har varit i kontakt med er flera gånger under dessa år. Om det på något vis är några tveksamheter kring vilka problem ni har med ert api så ring mig, jag vill mycket gärna hjälpa till så att ni löser problemen.

 

Det vi framförallt har problem med är skapandet av Purchase Order Receipts (Inleveranser). Vi har dagligen timeouts i APIt på detta. Idag var det bara ett fel, igår sju, förra veckan 16 fel totalt. Har mest att göra med hur många inleveranser vi håller på med på lagret. Vad gäller inleveranser har vi dock även problem i GUIt om man försöker göra det där ifrån, det är så segt att det inte går att jobba i och möjligheten att exportera til excel och sen läsa in igen saknas tyvärr, men det är en annan historia.

 

Vi har även problem med APIt från andra hållet, vid försäljningsorderskapande. Vi får timeouts också i princip dagligen.

 

Notera dock att min fråga här var till andra kunder. Jag undrar om det bara är vi som har det här problemet och vad det kan tänkas bero på. Det är väl iaf möjligt att vår "partner" föreslagit en konfiguration som inte är optimal. Men i så fall behöver jag försöka ta reda på vad vi ska ändra för att få det bättre.

Katrin Engvers
CHAMPION **

av Katrin Engvers

@Olof Svedbom @Christian Sandell 

Även vi har dagliga problem med erat Api. Så detta är verkligen ett problem som finns hos Visma.

 

 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här