Mina produkter
Hjälp
Christin Strömberg
CONTRIBUTOR ***

Uppdateringar på tisdagar under arbetstid - KATASTROF

av Christin Strömberg

Förra tisdagen 6 dec skedde uppdatering under em samtidigt som vi jobbade i månadsbokslut med kritiska moment under tidspress. Detta orsakade stora fel i flera funktioner som hängde sig och resulterade i ej bokförda transaktioner för våra kundinbetalningar från 6-8 dec så pengarna ej bokförda på 1930 bank men är ändå avkörda som betalda i kundreskontra.

Importerad anläggning som gjordes på tisdag em importerades till 0 kr.

Orkar inte skriva alla fel.... Hur kan en systemleverantör ens uppdatera under arbetstid.

Nu ser jag att det har gjorts en uppdatering idag igen tisdag em. Se bifogad bild.

Skärpning Visma.

11 SVAR 11
Godkänd lösning
Kristian Mårtensson
VISMA

av Kristian Mårtensson

Utvecklingsavdelningen har idag kört script på alla företag som är påverkade.

Frisläppta men ej bokförda poster kommer nu upp i Bokför buntar (GL502000)
Bokför dessa och gå sedan till Omräkna likvidkonto (CA503000) och kör Behandla alla
Gå sedan till Omräkna huvudbokssaldo (GL509900) och Behandla alla för den perioden Ni hade ej bokförda poster.

  1. Run process "Post Transactions" (GL502000)
  2. Run process "Validate Account Balances" (CA503000) 
  3. Run process "Validate Account History" (GL509900) for the periods that the unposted transactions
Kristofer_
CHAMPION ***

Tack!

Kristofer_
CHAMPION ***

av Kristofer_
Kristofer_
CHAMPION ***

av Kristofer_

Det har snart varit fel saldon i huvudboken i två veckor. När har ni tänkt att lösa detta egentligen? @Cecilia Tallner 

av Cecilia Tallner

Hej Kristofer,

 

Har ni fel saldo så be er partner att registrera ett ärende så att vi kan titta på det. 

 

Vänligen

Cecilia

 

Kristofer_
CHAMPION ***

av Kristofer_

@Cecilia Tallner  Det har vi naturligtvis gjort. Det är nu över två veckor sedan ni förstörde vår bokföring och bankkontot visar fortfarande helt fel. Jag förutsätter att detta fixas innan jul.

av Cecilia Tallner

Hej,

 

Vi hanterar ärende så fort vi kan och återkopplar där till er partner. Jag har tyvärr ingen möjlighet att kommentera ert specifika ärende här utan jag måste hänvisa till er partner för uppdatering av ärendet.

 

Vänligen

Cecilia

Hej, 
Det är lite oklart i denna tråd om utvecklingsavd kommer göra en generell fix åt alla kunder, eller om vi som partner ska skapa ett supportärende för varje bolag som drabbats?
Önskar alla ett Gott Nytt År!

/Jan-Erik, Compentia

av Cecilia Tallner

Hej Christin,

 

Vi beklagar att förra veckans uppgradering orsakat problem för er (och flera andra företag). Vår utvecklingsavdelning har kännedom om problemet och arbetar för att lösa det så snabbt som möjligt.

 

Vänligen

Cecilia Tallner

Kristofer_
CHAMPION ***

av Kristofer_

Hej,

Hur och när får vi information om när detta är löst?

Kristofer_
CHAMPION ***

av Kristofer_

Vi har också fått felet att kundfakturor bokats av i reskontran men inte skrivits ned i bokföringen. Har lokaliserat felet till en specifik bunt där samtliga transaktioner utom en inte har bokförts.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här