Mina produkter
Hjälp
My Malmström
CHAMPION *

Utlandsbetalningsfil blir inte frisläppt

av My Malmström

Har hämtat hem en utlandsbetalningsfil som innehöll 16 betalningar till samma leverantör. Nu går den inte att frisläppa tack vare (vad jag tror) Kursdifferensen misstämmer med bankens avräkningsnota som är 11,0344. Jag kan inte heller ändra kursdifferensen på verifikatet. Måste jag nu då ta bort alla rader och lägga in dom på nytt? Eller hur gör jag? 

6 SVAR 6
My Malmström
CHAMPION *

av My Malmström

Idag blev det samma problem gällande samma leverantör.

Detta måste vara en bugg i det nya betalningssystemet som måste lösas

My Malmström
CHAMPION *

av My Malmström

Kan inte frisläppa denna nya återbetalningsfil få jag får felmeddelandet att "Betalningsref" saknas. Detta var inget problem förra veckan.

Hej, 

Hur ser betalningen ut? Har den fått ett betalningsref nummer. Du ser detta i huvudet på betalningen. 

__________________________
Vänliga hälsningar,
Isac Falkenberg
UCS One Economy
My Malmström
CHAMPION *

av My Malmström

Tusen tack Isac 

Det gick att ändra valutakurs efter att jag ändrat på betalningsmetod 08.

Valet frisläpp var ej ett alternativ då den var gråmarkerad och inte gick att prova med ens.

 

Hej, 

Är frisläppt utgråad är betalningsmetoden fortfarande knuten till Autopay. 

IsacFalkenberg_0-1664263658225.png

 

Annars bör du kunna frisläppa din betalning. Annars testa att ändra till 08. 

 

Återigen viktigt att kontrollera att du sätter tillbaka inställningen på betalningsmetod 08 när du är klar. Använd för Autopay.. 

 

__________________________
Vänliga hälsningar,
Isac Falkenberg
UCS One Economy
Godkänd lösning
Isac Falkenberg
PARTNER

av Isac Falkenberg

Hej My, 

Testa att gå in på din betalningsmetod 08. Klicka på Inställningar för leverantöreskontra. Välj inställningar tilläggsbehandling ej obligatoriskt. Nu kommer du kunna hantera din betalning manuellt. Får du ett felmeddelande när du försöker frisläppa den? 

Det kan vara så att du får ta bort betalningen och göra en ny manuellt. Välj rätt likvidkonto och datum. Sedan kan du på raderna ändra valutakursen så summan stämmeröverens mellan bank och betalningen i Visma. Viktigt att saldo på fakturorna blir 0. 

betmetod.png

 

kurs.png

Efter du har frisläppt din betalning. Glöm inte att gå tillbaka till din betalningsmetod igen och aktiver autopay igen. För annars kommer du inte kunna skicka ut betalningsfiler. 

__________________________
Vänliga hälsningar,
Isac Falkenberg
UCS One Economy

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här