Mina produkter
Hjälp
Eva-M
CONTRIBUTOR ***

Vända en leverantörsbetalning

av Eva-M

När jag behandlade kontoutdrag råkade en betalning av leverantörsfaktura följa med (hade varit inne på den och försökt hitta fakturan men mindes att detta var en i banken manuell betalning av en leverantörsfaktura som saknats och som inte ännu bokförts), och bocken för transaktionen låg kvar - så den trillade in som en förskottsbetalning.

Hur tar jag bort betalningen? När jag öppnar förskottsbetalningen så går det inte att ange den nu bokförda fakturan (Godkänd, Öppen) på Betalningsrader och det går inte heller att annullera förskottsbetalningen då både Frisläpp och Annullera är gråmarkerade och går inte att trycka på.

3 SVAR 3
Eva-M
CONTRIBUTOR ***

av Eva-M

Nu har jag lyckats annullera, jag annullerade som den var, Förskottsbetalning / Betalningsmetod 01. Jag kunde inte göra några ändringar i fältet för betalningsmetod så det fick stå kvar.

Dock kan jag inte frisläppa den annullerade förskottsbetalningen då jag får felmeddelande: Enhet kan inte vara tomt för 1480.

Isac Falkenberg
PARTNER

av Isac Falkenberg

Hej, 
Har du inaktiverat konto 1480? Vilket konto står under redovisningsdetaljer på er betalning? 

_______________
Vänliga hälsningar,
Isac Falkenberg
Teamleader
Traventus AB
Isac Falkenberg
PARTNER

av Isac Falkenberg (Uppdaterad ‎17-10-2023 11:22 av Isac Falkenberg PARTNER )

Hej, 

Sätt betalningsmetoden till exempelvis 03 som är manuell. Alternativt får du gå till betalningsmetoder och slå av autopay kopplingen (Inställningar för leverantör), sätt till ej obligatorisk. Glöm inte sätta tillbaka denna inställning sen 
Prata med din partner om du är osäker. 

_______________
Vänliga hälsningar,
Isac Falkenberg
Teamleader
Traventus AB

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här