Mina produkter
Hjälp
Kristofer_
CHAMPION ***

Visma.nets support är under all kritik

av Kristofer_

Vi har ett supportärende som nu är flera månader gammalt. Vår partner rapporterade för flera månader sedan och har sedan inte hört något. När partnern skriver igen så får de inte ens några svar. För detta blir vi debiterade tusentals kronor i konsultarvoden.

 

Visma Software har fakturerat oss 226 000 kr sedan vi började använda Visma.net (detta exklusive liknande summor i konsultarvoden till partner). Hur kan supporten vara så katastrofalt dålig att man t o m struntar i att svara partners som lägger ärenden, när det handlar om en plattform där man betalar avgifter i dessa prisnivåer?

10 SVAR 10
Ülle Mirelle
CONTRIBUTOR **

av Ülle Mirelle

Visma Net support existerar inte. Har haft det som förslag i Community att ha chatt-support för frågor och funderingar som dyker upp för användare. Vi har precis gått över från Fortnox till Visma Net och kan konstatera att det är stor stor skillnad; från mycket bra support till ingen support alls.  Vet ej om mitt förslag har fått tillräckligt  "röster" för att detta skall kunna erbjudas till kunder?  Tilläggas kan att jag är mycket nöjd med supporten (kostar ej något extra) som erbjuds för programmet Visma Lön 600. 

Mvh Ülle 

Olof Svedbom
CHAMPION *

av Olof Svedbom

Tyvärr liknande erfarenheter här. 

Hej Olof,

 

Jag kan inte se att ni har några ärenden hos oss för tillfället. Du får gärna kontakta mig om det är några ärenden du vill prata om. 

cecilia.tallner@visma.com 0709-779904

 

Vänligen

Cecilia Tallner

Olof Svedbom
CHAMPION *

Hej Cecilia

För transparensens skull tänker jag att jag skriver här det jag skrev till dig i mail så att det inte framstår som att min tidigare kommentar är ogrundad.

 

"Har kollat igenom min backlog och kan hitta följande utestående saker:

Olof

Hej Olof,

 

När det gäller API är det ett helt annat forum, du kommer att bli kontaktad separat rörande de kommentarerna/frågorna.

 

Dina länkar ovan går till inlägg här på community som kan besvaras av t.ex. andra kunder eller partners. Det är alltså inte inrapporterade ärenden till oss på supporten. Har ni problem som inte er partner kan lösa så be er partner skapa ett ärende till Vismas support så att vi kan hjälpa till.

 

Vänligen

Cecilia

Olof Svedbom
CHAMPION *

Hej Cecilia

Det är just det här som är det absolut sämsta med att vara kund till Visma och en "partner". Man bollas runt och hänvisas till och med till något slags hemligt forum som en kommer bli kontaktad om, oklart när och av vem. Förbättringsförslag kan lämnas (i forumet) men måste röstas fram för att ens övervägas. Du säger att forumet bara är för kunder och partners men läser man runt lite så svarar Visma-anställda på ganska många frågor (men långt ifrån alla) så det är otydligt. De tickets som finns i den riktiga supporten kan jag inte på något sett se eller kontrollera status på. "Partnern" blir nån slags proxy som ska skapa tickets och vidarebefordra statusuppdateringar. I detta fallet trodde jag partnern redan skapat tickets på dessa ärenden, men det hade de inte. 

 

Jag har utvecklarbakgrund och har bett (vår "partner") att bli kontaktad (december 2021) av produktägare eller liknande då jag gärna vill bidra med konstruktiva förslag om förbättringar i systemet från ett användarperspektiv, men har inte hört något om det. Men det är möjligt att de inte hört sig för, precis som med resten av alla ärenden.

 

Jag hade hoppats på mer. Tyvärr blir jag bara mer och mer besviken. Det är dock inte för sent att vända skutan, jag ser fram emot att bli kontaktad ang detta. Jag vill verkligen att det här ska bli bra.

 

Hej Olof,

 

Det måste ha blivit något missförstånd i frågan om vem du, som kund, ska kontakta. Visma har ingen kundsupport så alla dina frågor och funderingar ska du ställa direkt till din partner. I de fall partnern inte kan hjälpa dig så vänder partnern sig till Visma för ytterligare stöd och support. 

 

Det stämmer att du väldigt gärna får lämna förbättringsförslag men, oavsett röstning, så tittar vi på samtliga förslag som kommer in och ser om det finns möjlighet att genomföra dessa.

 

Jag bjuder in dig och din partner till ett möte så att vi kan gemensamt kan titta på hur samarbetet fungerar och om du har ytterligare frågor kan du lyfta dem då.  

 

Vänligen

Cecilia

David Burge
CONTRIBUTOR ***

av David Burge

Detta är inte ovanligt, vi har rapporterat buggar som inträffade 2020, som vi flertalet gånger blivit lovade skall bli fixade. för din skull Cecilia så kan du kolla om 1859352 eller 1805185 är åtgärdade än. Jag blev lovad 20210125, att bägge dessa lyfts till hög prioritering mot er utvecklingsavdelning.

 

Jag skickar dig ett mail Cecilia så kan du kolla på detta½

 

 

av Cecilia Tallner

Hej Kristofer,

Du får gärna kontakta mig direkt så att vi kan reda ut vilket ärende detta gäller. Vi har löpande kontakt med våra partners om de ärende som de behöver hjälp att lösa, men eftersom detta verkar dragit ut på tiden så får du gärna kontakta mig direkt på cecilia.tallner@visma.com eller 0709-779904.

Vänligen

Cecilia

Kristofer_
CHAMPION ***

av Kristofer_

Hej!

Har mailat dig nu.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här