för att få en personlig vy
för att få en personlig vy
Vi önskar att man på kundkortet ska kunna välja aktivt vilken metod kunden ska faktureras efter. Många kunder vill ha faktura på mail samtidigt som många kräver via e-faktura. Om vi skriver in momsregistreringsnumret i kundkortet tar systemet förgivet att vi vill skicka e-faktura men så är alltid inte fallet. Vi har då behövt lösa det med att skriva "kund vill ha mailad faktura" i fältet för momsregistreringnummer. Det olyckliga med detta är att vi mister informationen om momsregistreringsnumret till kund och att det den texten visas på fakturan vid "momsreg.nr" istället för kundens momsregnr.
Jag hänger inte riktigt med och då med risk att jag svarar fel. Men det enklaste är att ni fakturerar på samma sätt för alla kunder och sedan så väljer KUNDEN hur de vill ta emot fakturorna.
Detta gör ni enkelt om ni skickar era fakturor via AutoInvoice.
Okej, då hänger inte jag riktigt med istället 😛
Vi har kunder som säger att de inte vill ha e-faktura och ber om mail istället. Men Severa försöker ändå skicka e-faktura eftersom momsregistreringsnumret finns i kundkortet. Hur kan kunden själv väjla hur de ska ta emot faktura?
Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.
Läs mer om prenumeration härCopyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.