Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Kostnadsställe

av Anonymous

Hej

Vi har tidigare använt oss av olika kostnadsställen men tagit bort det alternativet. Nu kan vi inte radera dem på gamla projekt, utan där ligger de kvar trots att vi har inaktiverat dem under inställningar. Och när vi för över filen till bokföringsprogrammet hänger de med även där. Hur får man bort dem?

2 SVAR 2

av Tobias Söderlund

Hej Gisnil,

 

Jag antar att ni använder integrationen med Visma Administration då ni inte blir av med kostnadsställen. Det är nämligen ett krav att ange ett kostnadsställe när integrationen med Visma Administration används och det går inte att välja bort det (vilket syns under "Inställningar > Företagsuppgifter > API-parametrar" som är "utgråad" med en bock för att visa att den är aktiv och inte går att stänga av medan integrationen är i bruk).

 

Om det inte är Visma Administrations integration ni använder kan ni gå in under ""Kugghjulet" > Uppgraderingar > Egenskaper > Gränssnitt" och ta bort Visma Administration. Sedan "Inställningar > Företagsuppgifter > API-parametrar" för att stänga av kostnadsställen.

 

Är det istället så att ni vill använda ett nytt kostnadsställe, kom ihåg att gå in under "Inställningar > Avdelningar" och välj det nya kostnadsstället för respektive avdelning där ni vill ändra.

 

Hoppas det svarar på er fråga.

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej Tobias

Tack för ditt svar. Helt rätt, vi använder integrationen till administration (borde jag ju skrivit). Så jag gissar att det inte är lönt att prova det du föreslår.

 

Som det är nu har vi tagit bort k-ställen i Admin, så det programmet slår bakut när det finns. Och det finns inte på nyare projekt i PM (då vi slopat dem där också) = inga problem.

 

Men de som en gång har haft k-ställe i PM har de kvar, och vi kan inte ta bort dem. Tänker att svaret jag fick inte riktigt sköt in sig på detta, eller så förstår jag inte riktigt.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här