Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Skapa rapport utifrån arbetstid per dag

av Anonymous

Hej,

 

jag har letat febrilt över hur man tar ut en rapport över respektive arbetares registrerade arbetstimmar. För att det ska gå till lönekontoret behövs en mer detaljerad rapport tas fram.

 

Idag verkar det endast att gå att skapa en rapport med totalen utav arbetstimmar och frånvaro. Ej uppdelat per dag vilket som behövs vid t.ex. sjukfrånvaro för att det ska bli rätt på lönen.

Hur gör jag detta lättast?

 

Tack på förhand

Med vänligar hälsningar

Toni

2 SVAR 2
Godkänd lösning
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej!

Tack för din fråga!

Det finns två sätt att ta fram denna information beroende på vilka tilläggstjänster du har i Severa. 

1) Ingen tillgång till avancerade rapporter och nyckeltal

Närvaro kan ses i rapporterna Tid & Utlägg/Arbetstimmar/Användare alternativt Tid & Utlägg/Arbetstimmar/Arbetstimmar. Här finns också drillmöjlighet till detaljerna.

Lönerapport enbart totalsumma timmar och frånvaro.JPG

Frånvaro hämtas i rapporten Aktiviteter, filtrerad så att den endast visar aktiviteter av typen Frånvaro.

Lönerapport enbart frånvaroaktiviteter.JPG

 

2) Med tillgång till avancerade rapporter och nyckeltal

Bygg ett eget användar-KPI som heter Frånvaro som summerar frånvaro för önskade frånvarotyper.

Lönerapport KPI Frånvaro.JPG

Skapa sedan en rapport under Tid & Utlägg/Arbetstimmar/Användaranalys och lägg till KPI:t Frånvaro till värden. Gruppera rapporten på användare och välj Tidsram t.ex. Dagar förra månaden.

Lönerapport tid och frånvaro.JPG

Vänliga hälsningar, 

Susanne

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Vad super, det var precis detta jag var ute efter 🙂

Vad enkelt att skapa KPI utefter frånvarotyp så lönekontoret enkelt kan få det som de behöver.


Tack!

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här