Mine produkter
Hjælp
JuliePedersen
CONTRIBUTOR ***

Overfør godkendt fravær til Outlook kalender

af JuliePedersen

Hej.

Jeg var på et webinar i slutning af 2022, og der sagde de at godkendt fravær kunne komme automatisk over i ens Outlook kalender. Jeg kan dog ikke finde ud af hvordan dette kan gøres. Ligger der en vejledning på dette?

På forhånd tak 🙂

Mvh Julie

11SVAR11
JuliePedersen
CONTRIBUTOR ***

af JuliePedersen

Hej 🙂 Jeg har lige en opfølgende ting, som vi er blevet opmærksomme på at hvis man tager en halv dag, så registreres det stadig som en hel dag i Outlook kalenderen. Er det noget vi kan ændre på?

På forhånd tak 🙂

Mvh Julie

Godkendt løsning
Mie Eggers
VISMA

af Mie Eggers

Nej, det kan I ikke. Kun hvis fraværet registreres i timer i Visma HR, og der anføres klokkeslæt, vil det blive vist i Outlook kalenderen i det rigtige tidsrum. Dsv. medarbejderen må selv tilpasse fraværet i Outlook, så det afspejler det ønskede tidspunkt.

 

JuliePedersen
CONTRIBUTOR ***

af JuliePedersen

Helt i orden. Mange tak 🙂

JuliePedersen
CONTRIBUTOR ***

af JuliePedersen

Hej Mie

Mange tak. Det virkede 🙂

Det eneste jeg synes er lidt ærgerligt er man ikke længere for puh-up besked fra appen, efter at have slået e-mail godkendelse til.

Mvh Julie

Mie Eggers
VISMA

af Mie Eggers

Hej Julie

Kan du uddybe det, du skriver vedr. manglende push beskeder (notifikation) i appen? De eneste push beskeder, der sendes via appen er dem til medarbejder, når en registrering er blevet godkendt eller afvist. Bliver disse ikke længere udsendt efter du har opsat 'Fravær via e-mail'?

JuliePedersen
CONTRIBUTOR ***

af JuliePedersen

Hej Mie

Ja det er den push besked jeg mener. Før jeg opsætte fravær vis e-mail, så fik jeg en push besked i appen om at mit fravær var godkendt. Efter opsætningen, så modtog jeg kun en mail om godkendt fravær.

Mvh Julie

Mie Eggers
VISMA

af Mie Eggers

Tak for info, Julie. Det får jeg lige undersøgt. 

Du skal blot være opmærksom på, at push beskeder kun udsendes ved godkendelse af registreringer, som er oprettet efter, vi lancerede push beskeder den 16. december. 

 

JuliePedersen
CONTRIBUTOR ***

af JuliePedersen

Mange tak 🙂

Ja, vi har også prøvet det hele af i denne måned 🙂 

Godkendt løsning
Mie Eggers
VISMA

af Mie Eggers

Hej Julie

Det opsætter du således:

Fravær via e-mail

I dette menupunkt under Indstillinger markerer du de fraværstyper, der skal overføres til medarbejderens kalender.

MieEggers_0-1674036974669.png

 

 

Forudsætning for at få sendt godkendt fravær til kalender:

  • Der skal være ’Ja’ i feltet ’Send e-mail med godkendt fravær’. Markeringen sættes på firma(er) i organisationen. Vælg 'Firma' -> 'Organisationsoversigt' og vælg herefter relevant firma.
     MieEggers_1-1674036974666.png

     

  • I skærmbilledet ’Medarbejder’ skal medarbejder have en e-mailadresse i feltet ’E-mail’. E-mailadresse i feltet ‘E-mail (privat)’ udløser ingen e-mails.
  • I menupunkt ’Fravær via e-mail’ skal relevante fraværskoder være markeret.

 

Venlig hilsen Mie

 

CGM_DK
PARTNER

af CGM_DK

Hej Mie,

Vi har hos os slået fravær via e-mail til, således vi får en Outlook kalender booking på det godkendte fravær. Men vi oplever at når en medarbejder ansøger om afspadsering eks. mellem 14.00 og  15.00, altså skriver tidsrummet i Visma App, og sender til godkendelse. Når det er godkendt, fjernes tidsrummet i Visma HR, og Outlook kalenderen er booket hele dagen. Er det ikke en "Bug" ? Eller hvordan kan vi få det rettet, således systemet ikke smider tidsrummet væk i godkendelses processen ? Vi har virksomheds ID 873. Mvh Karin

Mie Eggers
VISMA

af Mie Eggers

Hej

Vi har en rettelse på vej til My Visma appen, hvor lige netop denne fejl bliver løst. Pt. kender jeg desværre ikke datoen for næste opdatering af appen.

Hilsen Mie