Mine produkter
Hjælp
HDN
CONTRIBUTOR **

Feriedage vises ikke i boblerne

af HDN

Hej

Jeg har fået overdraget nogle medarbejdere, og har lagt feriedage ind på dem på LA 40300.

 

Kan nogen fortælle mig hvilken lønartstype og hvilken lønart (overført saldo eller optjent?) jeg skal opsætte under Fraværssaldi, så dagene bliver vist i boblerne?

Jeg kan ikke finde noget i vejledningen.

 

Vh HDN

9SVAR9
Helle Valso
VISMA

af Helle Valso

Hej HDN

Lønart 40300 bliver først vist i boblerne når lønkørslen er kørt, du kan ikke sætte noget op under Fraværssaldi, som gør at de bliver vist.

God dag

HDN
CONTRIBUTOR **

af HDN

Hej Helle

Jeg kørte lønnen for to dage siden, og saldi vises endnu ikke i boblerne.

Vil I kigge på det, så mine medarbejdere kan se deres saldi?

CharlotteS
VISMA

af CharlotteS

Hej @HDN 

Hvis rettelserne ikke slår igennem i ferieboblerne efter lønkørsel, lyder det til, at din udfordring ikke er generel. Tag gerne kontakt til supporten, så kan hjælpe dig videre bedst muligt 😊

Bedste hilsner
Charlotte

HDN
CONTRIBUTOR **

af HDN

Min opsætning ser sådan ud. 

HDN_0-1645715750915.png

 

HDN
CONTRIBUTOR **

af HDN

Hej Sanne. Tusind tak for dine svar.
Mit problem er, at det er feriedage på medarbejdere ifm. virksomhedsoverdragelse.

Det er umuligt at gætte, om jeg skal bruge en ny lønartstype, eller om der 'bare' skal tilføjes en lønart (og i så fald hvilken) i et af felterne i den øverste linje ud for lønartstype 4643 (som du også bruger). 

Jeg forsøger at skrive lønart 40300 i de forskellige felter, men det slår ikke igennem i boblerne uanset hvor jeg skriver det. Så det er sikkert en helt anden lønart jeg skal skrive- men kan ikke gætte hvilken. 

Jeg må vente på at Visma svarer. 

Sanne Deichmann
CHAMPION **

af Sanne Deichmann

Jeg har pr. 1/1-22 flyttet nogle medarbejdere fra et selskab til et andet og overført deres feriesaldi ... så det må jo være det samme? ... Jeg har brugt LA 40011 til dage (og 40105 til feriepenge) og det kommer med i boblerne med den opsætning jeg sendte dig. Jeg har fulgt denne vejledning https://community.visma.com/t5/Vejledninger-i-Visma-Lon/Flyt-medarbejder/ta-p/262973 

HDN
CONTRIBUTOR **

af HDN

Tak. Nej jeg kan ikke vente så længe. Har dog tilmeldt mig webinaret, men forventer ikke de kommer ind på hvordan boblerne sættes op med alle de mange korrektionslønarter der findes. Hvem kan jeg kontakte for at få hjælp? Hotline kan ikke hjælpe pt. 

Sanne Deichmann
CHAMPION **

af Sanne Deichmann

Du kan formentlig ikke bruge det til noget, men min opsætning ser således ud:

(vi har to bobler: en med gammel, ny og forskudsferie og en anden med ferieFRIdage)

 

SanneDeichmann_0-1645713831024.png

 

Sanne Deichmann
CHAMPION **

af Sanne Deichmann

Hejsa HDN.

 

Du kan formentlig ikke vente så længe, men har du set det webinar der er planlagt?. Der kan du formentlig få svar:  https://community.visma.com/t5/Kursus-i-Visma-Lon/Webinar-Korrektion-og-opdatering-af-feriesaldi-i-V... 

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.