Mine produkter
Hjælp
Elisabeth Mortensen
CONTRIBUTOR ***

Ferie registrering - ferieindefrysning

af Elisabeth Mortensen

Er det korrekt forstået, at ferieregistreringer, der påvirker fonds hensættelsen skal være indlæst i MLE, inden vi kører løn for september? (Oplyst af hotline i dag d. 7/8)

Vi har lige dannet fraværsfiler fra juli, som vi havde tænkt at indlæse til lønkørsel 12008 (Forud løn september).  Og i starten af september ville vi indlæse data fra august i en supplerings kørsel. Og så stadig være på det rene med at få data med inden deadline for rettelse til fonden vedr. feriehensættelse.

Hvis det er korrekt, at data skal være med, inden vi kører september løn, hvordan har I så tænkt, at det fysisk kan lade sig gøre og jeg spurgte specifikt til dette på seminar om emnet i foråret?

Glæder mig til at høre om andre har samme udfordring eller en klar melding på, hvordan det løses.

/Elisabeth Mortensen  

6SVAR6

af Susanne Persson1

Det er rigtig forstået, men inden du køre suppleringskørslen i september skal du efterregulere og for at sikre at alle er med, hejse flag på dem der har registereret ferie i august.

Venlig hilsen
Susanne Persson
Costumer Care Consultant
Elisabeth Mortensen
CONTRIBUTOR ***

Tak for svar, men kan du ikke præcisere.

Kan jeg indlæse data, som beskrevet og køres en efterregulring, vil data 'falde' på plads ?

Hejse flag på alle, bliver nok en udfordring, når mere end 300 har afholdt ferie i august.

Når jeg kører 12008, bliver jeg også nødt til at efterregulere på alle, når data fra juli indlæses samtidigt ikke?   

Godkendt løsning
StellaK
VISMA

af StellaK

Hej Elisabeth

Du skal sørge for at al ferie som er afholdt inden 1.9.2020 skal registreres i lønsystemet før du kører din september løn. Det kan du godt gøre med en supplerende lønkørsel. Du indlæser de data du har og kører en efterregulering så de falder på plads i de korrekte perioder. 

 

Elisabeth Mortensen
CONTRIBUTOR ***

af Elisabeth Mortensen

Det kan jo ikke lade sig gøre. Data fra august vil først være låst og tilgængelige efter august måned. Juli data kan jeg sagtens få med i supplerings kørsel nu og inden jeg kører 12008. Hvad vil Vismas forslag være til at få data på plads for august ?  

StellaK
VISMA

af StellaK

Hej Elisabeth


Hvad er jeres kundeforholdsnummer? 

 

Mvh. Stella

Elisabeth Mortensen
CONTRIBUTOR ***

af Elisabeth Mortensen

Det er 1458

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.