Mine produkter
Hjælp
Dorte Selmar
CONTRIBUTOR ***

Adresseoplysninger er mandatory på medarbejder stamdata

af Dorte Selmar

Jeg ville ønske at adressefelter på medarbejderstamdata kunne efterlades blanke.  Vi har længe kun anvendt elektronisk lønsedler (e-boks) så postadressen er IKKE vigtig.

Lønsystemet er IKKE vores "primære" system - så der er flere systemer der skal ændres hvis der sker adresseændring.  Ved oprettelse sker udfyldelsen jo automatisk ved anvendelse af CPR-nummer - men der sker jo også ændringer.

 

Er der andre der har samme ønske - eller overser jeg et behov for adresse?

6SVAR6
GitteMeyer
CHAMPION *

af GitteMeyer

Hej

Nu ved jeg ikke om dette virker, da jeg aldrig endnu selv har brugt det. MEN Visma har lavet en vejledning i opdatering af adresse. 

https://community.visma.com/t5/Vejledninger-i-Visma-Lon/Opdater-adresser-via-CPR-registret/ta-p/4212....

Måske det kunne afhjælpe problemet.

id19384
CHAMPION ***

af id19384

Den virker fint 👍

Susanne123
CHAMPION ***

af Susanne123

Indrømmet at jeg også har set vejledningen men aldrig anvendt den. 

Faktum er bare at det når det er noget der skal udføres manuelt, så er det ikke noget jeg prioriterer i en travl hverdag. Opgaven står ikke mål med målet.  Altså vælger jeg personligt at leve med at få medarbejders adresser er forkerte. 

Det ville dog være dejligt at det skete automatisk 🙂

Susanne123
CHAMPION ***

af Susanne123

Hej Dorte. 

Nu kan man ikke helt sammenligne da vi faktisk anvender VismaHR som primært system i forhold til medarbejdernes stamdata som adresse. Jeg ville ikke gå efter at fjerne adressefeltet som "mandatory" men hellere foreslå at der skete automatisk opslag til cpr. registreret evt. en gang om måneden således at systemet rent faktisk mere eller mindre opdaterer sig selv.

 

Men bort set fra det, så ved jeg ikke om jeres "primære" system opdaterer adresser automatisk? Jeg oplever, at en forkert adresse på lønsedlen faktisk kan få medarbejderne til at oplyse os deres nye adresse, (på et eller andet tidspunkt når de opdager det) selvom de er pligtige til at oplyse os om adresse ændringer, er de ikke ret gode til det - de tror at alt sker automatisk.

Dorte Selmar
CONTRIBUTOR ***

af Dorte Selmar

Hej Susanne

 

Jeg bakker 100% op om din løsning med automatisk opdatering gerne hver måned - eller alternativt kvartalsvis.

Vi har givet medarbejderne mulighed for selv at vedligeholde en række oplysninger i det jeg kalder vores "primære" system - hvis vi så skal sikre overensstemmelse til lønsystemet er det derfor nødvendigt at vi laver en logning af ændringer - og dette er tilsyneladende IKKE let...   Du har ret i at medarbejderen bliver påmindet om hvilken adresse, der er angivet hos os, når den fremgår på lønsedlen.  Men min oplevelse er at der bliver kigget mere på tal og udbetalt nettoløn end der kigges på adresse på en lønseddel 😉

Susanne123
CHAMPION ***

af Susanne123

Ha ha, det har du ret i... Men jeg oplever nu alligevel at det giver bonus engang i mellem 😉

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.