Mine produkter
Hjælp
Anonymous
Ikke relevant

Bogføring: Nogen der ved hvordan tilbageførsel af hensættelse ved fratrædelser sættes op?

af Anonymous

Hej

 

Har en månedslønnet med ferie med løn som fratræder. Ferien for september vil stå hensat og samtidig bogføres den igen ved fratrædelsen.

Derfor mangler jeg at få tilbageført hensættelse af feriepenge og ferietillæg i min bogføring.

 

Kan ikke finde vejledning om det. Nogen der ved hvordan?

 

Mvh

Tina

2SVAR2
Mette Lyckegaard
CONTRIBUTOR ***

af Mette Lyckegaard

Hej Tina

 

jeg kunne heller ikke finde det i vejledning om bogføring, men på side 7 er der beskrevet lønarter til brug ved fratrædelse - ferie med løn.

 

Så jeg har tilføjet 2 linjer til lønart 4966 (som jeg også gjorde med lønart 54140 hensættelse til Fonden):

Linje 2 kredit i driften og linje 3 debet i balancen. Har dog ikke testet det endnu, da jeg først satte det op i går eftermiddag og har ikke kørt lønkørsel siden

Godkendt løsning
Helle Valso
VISMA

Hej Tina. Det lyder rigtig, for du skal nedskrive din hensættelse, det vil sige den konto du har debet på hensættelse skal du have kredit på fratrædelse og det samme med kredit på hensættelse skal debet på fratrædelsen og linie 3 skal du så have din drift konto. Det er ikke beskrevet i vores vejledning da det er langt fra alle der hensætter feriepengene, men jeg vil overveje om jeg skal tilføje det. 

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.