Mine produkter
Hjælp
JND
CONTRIBUTOR ***

Delvis orlov uden løn (timer) og ferieoptjening (timer)

af JND

Jeg har tidligere søgt hjælp herinde uden held, men nu prøver jeg igen:

 

Jeg har udfordringer med at få ferieoptjeningen korrekt, når en medarbejder afholder delvis barsel (timer).

 

Eksempel:

En medarbejder afholder 1,5 timers ulønnet orlov hver tirsdag.

Fraværskode 51 Forældreorlov uden løn (timer) kan beregne løntrækket, men rører ikke ferieoptjeningen. Vi optjener og afholder ferie i timer, så jeg har behov for at ferieoptjeningen nedskrives alt efter hvor mange timer, der registreres på fraværskode 51.

 

Jeg har forsøgt at bruge fraværskode 37, som nedskriver ferieoptjeningen korrekt, men den kan kun regne i hele dage.

 

Jeg har hidtil løst problemet ved at nedsætte medarbejderens arbejdstid i en periode, men det er ikke helt korrekt og ikke særlig gennemsigtigt for medarbejderen og hvis medarbejderen ikke helt holder sig til planen eller der ikke er lige mange tirsdage i hver måned, kan der nemt opstå uregelmæssigheder (selvom en fastlagt orlovsplan selvfølgelig bør følges).

 

Håber der er nogen, der sidder med løsningen 🙂

 

/Joan

6SVAR6
anettenørregaard
CONTRIBUTOR ***

af anettenørregaard

Det er du næsten nødt til at prøve........

 

BH Anette

 

anettenørregaard
CONTRIBUTOR ***

af anettenørregaard

Hej Joan,

 

Vi bruger fraværskode 38, da 37 giver os andre problemer med sundhedsordning, multimedie beskatning m.m.........det kan være den løser det.

 

god dag 🙂

 

BH Anette

JND
CONTRIBUTOR ***

af JND

Har I opsat kode 38 i timer?

 

/Joan

JND
CONTRIBUTOR ***

af JND

Hej Anette.

 

Tak, for svar men jeg kan slet ikke få lov at bruge fraværskode 38. Jeg får en advarsel om at den er invalid selvom den står på listen over fraværskoder, jeg kan vælge imellem. Er det mon noget opsætning, jeg mangler?

 

/Joan

VV Payroll
CONTRIBUTOR ***

af VV Payroll

Hej Joan,
Har du kontrolleret at fraværskode 37 er opsat på stilingskategorien?

JND
CONTRIBUTOR ***

af JND

Tak. Jeg har nu tilføjet fraværskode 38 til stillingskategorien og kan bruge den, men den regner desværre også i hele dage og løser dermed desværre ikke problemet med ferieoptjeningen. Kan den mon opsættes til at regne i timer med hjælp fra Visma?

 

/Joan

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.