Mine produkter
Hjælp
Rikke Frandsen
CONTRIBUTOR **

Egenbetaling firmabil - 33002 - difference i bogføring

af Rikke Frandsen

Hejsa, er der mon andre der har kastet sig ud i firmabilmodulet og har egenbetaling på nogle af jeres firmabiler? jeg får en difference i min bogføring på egenbetalingen og jeg kan bare få det til at bliver korrekt🤔

11SVAR11
Sanne Deichmann
CHAMPION **

af Sanne Deichmann

Hej Rikke - er du stadig i dette forum?

 

Jeg kan simpelthen ikke få fri bil egen regning konteret korrekt, så jeg kan afstemme felt 19 (værdi af fri bil) op imod eIndkomst. Har du fået det til at virke?

 

Sanne fra HusCompagniet

Rikke Frandsen
CONTRIBUTOR **

Hej Sanne,

 

Ja, det stemmer godt nok hos mig. Værdi af fri bil + Værdi af Miljøtillæg - egenbetaling = Felt 19 😊

 

Mvh Rikke

Sanne Deichmann
CHAMPION **

Men har du ikke både en D og K på 33000 (én på løn og én på fri bil?)

 

... tør du evt. sende mig et eksempel på din bogføringsfil (alternativt din kontoplan) og skrive, hvad de forskellige konti er? (altså om Kt 0120 er løn og kt 1330 er Bil) - sdn@huscompagniet.dk 

 

please ... jeg er ved at rive håret af mig selv

Rikke Frandsen
CONTRIBUTOR **

Hej igen Sanne,

 

Nej, det er 2xK på egenbetalingen, både K løn Kt 0120 (lbnr1)og K Bil Kt 1330 (lbnr2)

Sanne Deichmann
CHAMPION **

Det virker simpelthen ikke hos mig ... kunne jeg få lov at se din kontoplan? (du kan trække den ud under Omsætningsrapporter) - sdn@huscompagniet.dk 

Rikke Frandsen
CONTRIBUTOR **

RikkeFrandsen_0-1645604812161.png

 

Sanne Deichmann
CHAMPION **

Bogfører du også noget på lønart 9821 og/eller 9823 for at få en modpostering?

Rikke Frandsen
CONTRIBUTOR **

Ja, det går med i bogføring på lønart 9821

Sanne Deichmann
CHAMPION **

hmmm - supporten fjernede i går lønart 9821 og 9823 fra min kontoplan, fordi jeg ikke skulle bruge de konti ...

🤔

Sanne Deichmann
CHAMPION **

Taaak ... jeg giver den et forsøg... 

Rikke Frandsen
CONTRIBUTOR **

af Rikke Frandsen

Jeg har nu fået min bogføring til at stemme 😁 Hvis nogen skulle få brug for det har jeg sat følgende op i min kontoplan:

33000 Fri bil=D kt. 0120

330002 Egenbetaling=K kt. 0120 (lbnr1)

330002 Egenbetaling=K kt. 1330 (lbnr2)

33004 Miljøtillæg=D kt. 0120

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.