Mine produkter
Hjælp
Kongstad1
CONTRIBUTOR **

Fejl i Grundlag for fritvalgsopsparing

af Kongstad1

Er der andre end mig, som oplever at der er fejl i Grundlag for fritvalgsopsparing på funktionærer og funktionærlignende på samtlige lønsedler efter januar 2024 ? ? ?

 

Når månedsløn udgør kr. 42.500,00 og fri telefon udgør kr. 266,67 og der ikke er holdt ferie etc. - så opgør Visma Grundlag for fritvalgsopsparing til 42.979,92 - altså et for højt grundlag på 213,25.


4SVAR4
Kongstad1
CONTRIBUTOR **

af Kongstad1

Beregning er lidt kompliceret. I grundlag for beregning af fritvalgsopsparing skal reduceres med 0,45% af det som Firmaet betaler i pensionsbidrag - jeg har endnu ikke knækket koden til når medarbejderen afholder ferie, hvor grundlag for fritvalgsopsparing ligeledes bliver reduceret.

  St.bededag      
Pension, Firmaandel4.220,480,45%18,99=Reduktion i Grundlag fritvalgskonto opsparing
         
 FeriedageSats pr. dag      
Grundløn  38.683,58     
Fri telefon  266,67     
St. Bededagstillæg  193,07     
Reduktion i Grundlag  -18,99     
Afholdt ferie, dage0,004,80%0,00     
   39.124,33     
Grundlag jf. Lønseddel 39.124,33     
Forskel  0,00     

 

Godkendt løsning
LotteH
CONTRIBUTOR *

af LotteH

Da vi oplevede samme problem, ringede vi ind til Visma Løn og fik følgende beregningsgrundlag:

 

Timelønnet: (Grundløn * 0,45%) + grundløn overtid + udbetalt afspadsering

Funktionær: (Grundløn * 0,45%) + grundløn + fri telefon

 

 

EL_AN
CONTRIBUTOR ***

af EL_AN

Hvis du har løbende udbetaling af kompensation for St. bededag, er det måske forklaringen.

 

VH/Elsebeth

Kongstad1
CONTRIBUTOR **

af Kongstad1

Desværre - i ovenstående tilfælde er der udbetalt månedsvis St. Bededagstillæg på kr. 211,73 - så det stemmer ikke

 

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.