Mine produkter
Hjælp
Mette S
CHAMPION **

Firma modulets oversigt

af Mette S

Hej 🙂

 

Kan man komme tilbage og se firma modulets oversigt, når bilen er oprettet?

vh Mette

7SVAR7
Anonymous
Ikke relevant

af Anonymous

Vil man kunne se posteringerne i bogføringsbilag og bogføringsbilag m/ spec  når man bruger firmabil modulet ?

Mie Eggers
VISMA

af Mie Eggers

Hvis ikke lønarterne allerede er oprettet i præcis din kontoplan, skal du oprette dem her for at få dem ud i bogføringsbilagene. Du kan evt. tage en kopi af lønart 3000, 3002 og 3004. Lønarterne fra Firmabil Modulet hedder 33000, 33002 og 33004. 

Godkendt løsning
Mie Eggers
VISMA

af Mie Eggers

I Firmabil modulet kan du ikke se firmabiler, som du tidligere har oprettet via modulet. Firmabil modulet er kun beregnet til oprettelser. Til gengæld kan du i Visma HR/My Visma se detaljer på bilerne under medarbejderens Specielle oplysninger eller i rapporten Specielle oplysninger.

ChristinaS
CONTRIBUTOR ***

af ChristinaS

Hej Mie

 

Tak - dette svar ledte jeg også efter. Jeg har dog et yderligere spørgsmål. Hvis man nu skal ændre i det der blev tastet ind pr. 01.07.21, kan man så "bare" oprette en ny firmabil pr. 01.07.21, eller hvordan skal man rette data? Såsom beskatningsværdi etc.

Mie Eggers
VISMA

af Mie Eggers

Du er nødt til manuelt at sætte slutdato på lønarterne, inden du opretter en ny firmabil pr. 01.07.2021. Husk også at tilføje slutdato på firmabilen under Specielle oplysninger.

Du kan allerede i forbindelse med oprettelsen af en ny firmabil tilføje en slutdato (Periode til dato), så hvis bilens værdi skal genberegnes efter fire måneder, undgår du til den tid at skulle sætte slutdato på lønarterne.

 

NB: Vi kommer med en ændring til Firmabil modulet (forventer det bliver i næste uge) i forhold til biler, der er indregistreret første gang den 01.07.2021 eller senere. Pr. denne dato er grøn ejerafgift afløst af 'CO2 reduceret afgift'.

ChristinaS
CONTRIBUTOR ***

af ChristinaS

Så hvis jeg har oprettet en bil i firmabilsmodulet pr. 01.07.21, som har en fejl, skal jeg slutte datoerne pr. 01.07.21 i løn/HR og under specielle oplysninger og så oprette på ny i firmabil modulet?

GMJ2020
CHAMPION *

af GMJ2020

@Mette S interessant spørgsmål 🙂

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.