Mine produkter
Hjælp
kbrown
CONTRIBUTOR **

Firmabiler Sag-594054-V5D2Q4 af 8/2 2022

af kbrown

Hej Visma

Stor og glædelig var min overraskelse, da jeg modtager en mail omkring denne sag, hvori I fortæller, at der er blevet beregnet forkert skattepligtig beløb på 2 udvalgte ny/forlænget biler i januar måned.

 

Desværre efter at have fulgt Jeres retningslinjer har jeg nu fået rettet en bil fra et rigtigt beløb til et forkert beløb (medarb. 312). Det skattepligtige beløb pr. måned, som bilen nu bliver beregnet til er månedens skattepligtige beløb + 3 mdr.s miljøafgift, det hænger jo ikke sammen.

 

Jeg må sige, at tilbuddet omkring automatisering af Firmabiler, som jeg først synes var helt fantastisk, nu gør mig meget usikker omkring korrekt beregning af både det skattemæssige beløb men også af miljøafgiften, som aldrig er identisk med det oplyste fra leasingselskabet.

 

Jeg overvejer meget kraftigt nu at gå tilbage til egen registreringen igen, selv om det er et større arbejde, så ved jeg dog, hvor tallene kommer fra.   MVH Karin

3SVAR3
LGHansen
CHAMPION ***

af LGHansen

Jeg har i en tråd spurgt Visma til problemet omkring Grøn Ejerafgift. Har netop fået svar. https://community.visma.com/t5/Driftsinformation-i-Drifts-og/Firmabil-modulet-henter-pt-ikke-data/bc...

Det er ikke så heldigt at Visma ikke melder disse fejl ud til os brugere. Men desværre meget normalt.

Umiddelbart mener jeg ikke kun det er dieselbiler der beregnes forkert.

Hvis der også er fejl i de øvrigt felter, så er Jeg er nok også mest til at lave det manuelt fremover.

 

Jane_D
CONTRIBUTOR ***

af Jane_D

Stemmer i her.

Jeg synes ikke det er til megen hjælp tværtimod så skal man

1) selv tjekke miljø afgift (i det fleste tilfælde stemmer beskatningsgrundlaget på bilen). Jeg har lige været det igennem og kan se der er differencer på miljø tillægget hvis det kører skævt i forhold til kalender året.

Andre der den problematik ?

2) Ved ændringer ex. ved beregning ind slutte pr en given dato i Visma Løn og slette data efter denne dato Visma Løn inden man kan lægge den nye information ind i Firmabils modulet.

Det sparer man ikke meget tid ved-

 

LGHansen
CHAMPION ***

af LGHansen (Opdateret ‎26-04-2022 13:09 af LGHansen )

Meget enig. Jeg kan heller ikke få de hentede tal til at stemme.

Jeg bruger www.tjekbil.dk til at se grøn afgift.
Er der andre som har fundet nyttige sider som kan beregne beskatningen? Synes der er mange forbehold man skal huske at tage højde for.

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.