Mine produkter
Hjælp
Romo
CONTRIBUTOR **

Fratrædelse af funktionær 31 12 21

af Romo (Opdateret ‎15-12-2021 10:21 af Romo )

Jeg skal fratræde en funktionær pr 31 12.21. Han har kun ferie og ferietillæg fra indeværende år tilgode. Jeg kan ikke se, at der sker en beskatning af feriepengene på lønsedlen.  De eneste oplysning, der er på lønsedlen er at han er "fratrådt i perioden".

Er der andre der har fratrådt funktionær med samtidighedsferie?

Pft.

5SVAR5
EL_AN
CONTRIBUTOR ***

af EL_AN

Bogføring - ferieloven - Visma Community

 

I bogførings vejledningen findes de nye lønarter på Skat og AM, håber det er dem du mangler

 

Susanne123
CHAMPION ***

af Susanne123

Jeg har flere funktionærer der fratræder pr. 31/12. De er alle oprettet med penge til feriekonto (kode 3) og beskattes af feriepenge som de skal... 

Vh. Susanne

Romo
CONTRIBUTOR **

af Romo

Tak for svar Helle. Jeg har prøvet at ændre fratrædelseskode fra 3 til 2, men det er det samme resultat. Jeg må mangle en opsætning. 

Helle Toft
CONTRIBUTOR ***

af Helle Toft

Ja, der skal en opsætning til, for at feriepengene afregnes korrekt på fratrædende funktionær. Jeg kan dog ikke huske, hvad det er. Du kan finde en vejledning et sted her på Community.. 

Helle Toft
CONTRIBUTOR ***

af Helle Toft

Hej Oegaard. Jeg har 2 funktionærer, der fratræder 31/12 2021. Deres feriepenge bliver beskattet - det ses midt på lønsedlen. 

Mvh Helle 

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.