Mine produkter
Hjælp
id19384
CHAMPION ***

Fratrædelse af funktionær afregning af feriepenge

af id19384

Jeg har en funktionær der fratræder, synes ikke jeg ser afregning/beskatning af de nye 2,08 dag for september. 

Er der noget jeg skal sætte op, så der sker afregning/beskatning? 

14SVAR14
saxo1968
CONTRIBUTOR ***

af saxo1968

Er der andre end mig der også har modtaget opkrævning fra FerieKonto med tilskrevne renter for fratrådte funktionærer. Der rykkes for afregning af feriepenge optjent i miniferieåret.

 

Else Poulsen
CONTRIBUTOR *

af Else Poulsen

Hej!

Ja, det har jeg, for flere selskaber. Det har vist sig, at allerede i forbindelse med lønkørslen i januar, er der afregnet mindre til Feriekonto, end der rent faktisk er indberettet. Det gentager sig desværre også for februar. Konsekvensen er så, at Feriekonto udsender regning for manglende indbetaling og tillægger renter.

Jeg har oprettet sag hos Visma d. 1.2, men ikke fået en løsning endnu. Jeg efterlyser et udtræk fra systemet, der anfører hvilke medarbejdere, der rent faktisk bliver afregnet for, idet afregningen ikke stemmer overens med liste 780 Afstemning Eindkomst felt 20004 månedslønnede og felt 202 timelønnede. Vi er netop blevet trukket d.d. for afregning af de timelønnede og det er så ligeledes forkert beløb jvf. indberetning. har du i mellemtiden fået løst / forklaret din udfordring?

mvh ElseP

Mette Lyckegaard
CONTRIBUTOR ***

af Mette Lyckegaard

Feriepenge miniferieåret for fratrådte funktionærer i september indbetalte jeg manuelt til Feriekonto, fordi de stod med forfald d. 30/9 hos dem, men Visma overfører dem først d. 10/11, netop for at undgå renter.

Og nej Feriekonto udligner ad H......til, så det kan være svært at hitte rede i ens saldo hos dem.

Jeg vil anbefale, at man her i overgangen afstemmer rimelig **bleep**.

 

Lene F M Sørensen
CHAMPION **

Jeg har en funktionær, som går på pension 30.november. Jeg har brugt LA 4765 til at give 2,08 dage i forskudsferie, som jeg så udbetaler sammen med resten af den ubrugte ferie. Det virker umiddelbart fint. Hvilken LA skal jeg bruge til at betale de indefrosne feriepenge til feriekonto? Før den nye ferielov brugte jeg variabel LA 54143. Det virker ikke længere.

PiaSkovAndreasen
CHAMPION *
Hej Lene, Jeg er forholdsvis sikker på, at du jf. loven ikke skal indbetale de indefrosne midler til fonden. Det var kun i overgangsåret, man skulle det. Lige pt skal de blive stående, indtil du får en opkrævning fra fonden. MVH Pia
Susanne123
CHAMPION ***

af Susanne123
Jeg er helt enig med Pia.. Du kan ikke udbetale de indefrosne feriepenge, de skal udbetales direkte fra fonden. Du må bare afvente 🙂
Lene F M Sørensen
CHAMPION **

Jeg ved godt, at de skal betales direkte fra fonden. Jeg vil heller ikke betale til mearbejderen men til Feriekonto.

Susanne123
CHAMPION ***
Det tror jeg ikke du skal fordi du er ovre overgangsperioden og der er allerede indberettet til fonden de feriepenge pågældende har optjent i perioden. Dermed skal du først indbetale/udbetale når fonden opkræver dig.
Lene F M Sørensen
CHAMPION **

Tak for svar.

Annette1974
CONTRIBUTOR **

af Annette1974

Nej. Jeg har også fået et rentebrev. Og jeg troede det vedrørte en fratrådt medarbejder. Men det er faktisk de timelønnede vi har ansat. Deres lønperiode stopper den 10.  og der burde derfor afregnes ultimo måneden. Men ifølge overførelseslisten, så bliver de først afregnet den 15. i efterfølgende måned. For os har feriekonto bare udlignet på en anden måde en jeg forventede og derfor så det ud som om det en fratrådt medarbejder.

Godkendt løsning
Mette Lyckegaard
CONTRIBUTOR ***

af Mette Lyckegaard

den fejl har jeg også - på "Ny overførselsliste" er det kun de timelønnet på min liste, der mangler lige præcis de funktionærer, der fratræder d. 30/9 og deres nye optjening, de er med på "Ny ferielov ferieafregningsliste"

 

 

Godkendt løsning
Mette Lyckegaard
CONTRIBUTOR ***

mht. opsætning fik jeg at vide af support i sidste uge, at jeg ikke skulle gøre noget med hensyn til dem, der fratræder 30/9, det skulle systemet være sat op til at håndterer.

id19384
CHAMPION ***

af id19384

tusind tak, så kører jeg videre 🙂

Mette Lyckegaard
CONTRIBUTOR ***

af Mette Lyckegaard

Men det kan godt være en fejl, som skal løses - har dog opgivet at komme igennem til support i dag

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.