Mine produkter
Hjælp
Mette Lyckegaard
CONTRIBUTOR ***

Indberetning af indefrosne feriepenge til Fonden d. 28/12-2020

af Mette Lyckegaard

Jeg får nyhedsbreve fra Visma Dataløn og bed mærke i denne:

 

"Den 28. december indberetter vi feriemidlerne til fonden

Og bare rolig. Nu er der ikke en masse ting, du skal nå inden denne dato. Vi vil blot gøre dig opmærksom på, at vi indberetter de indefrosne feriemidler den 28. december.

HVIS du har ændringer til lønnen for indefrysningsperioden, skal du rette det senest den 28. december kl. 18. Ellers kommer ændringerne ikke med til fonden."

 

Gælder det også for Visma Løn? Nogen der ved det?

 

Jeg er blevet oplyst, at ændringer til Fonden skal indberettes manuelt til e-Indkomst senest d. 31/12-2020.

 

Desuden har jeg d.d. fået oplyst fra revisor, at evt. fp af bonus optjent i overgangsperioden, kan vente med at blive indberette til efter 31/12-2020 hvis udbetalingen fx først sker i januar 2021. Man skal dog huske at bruge denne kode

Kode til indberetning i eInskomst af bonus er FK1

så man undgår renter.

Andre der har kendskab til det?

2SVAR2
Mette Lyckegaard
CONTRIBUTOR ***

af Mette Lyckegaard

Tak for svar Jesper, jeg bruger nu Visma Løn, jeg undrede mig blot over denne deadline i Dataløn d. 28/12

Godkendt løsning
Jesper Daugbjerg
CONTRIBUTOR ***

af Jesper Daugbjerg

I Visma Løn blev der indberettet 30/9.

Så har vi ændringer, så skal vi ind i e-indkomst og rette resten af året.

 

Hvis medarbejderen stadig er ansat, så har du ikke brug for at sætte rubrik 68, kode 1 FK1-lovligt forsinkede efterreguleringer til.

Men er medarbejderen fratrådt og du udbetaler overtid, bonus eller andet, så vil det være en god ide, da du så slipper for en renteregning fra feriekonto.

 

Jeg vil mene, at du skal have delt bonussen op i 2 beløb. Det som vedrører overgangsordningen, og det normale.

Feriepenge af det beløb, som vedrører overgangsordningen skal du selv indberette, hvis du ikke kan nå at få det med i lønkørslen som Visma har sat som deadline for Dataløn. Det var sådan vi skulle gøre i Visma Løn.

Vær opmærksom på, at hvis du i 2021 skal ændre i det indberettede beløb, så skal medarbejderen også acceptere ændringen.

Indtil 31/12 2020 så kan du selv ændre.

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.