Mine produkter
Hjælp
Anonymous
Ikke relevant

Korrektion af ATP

af Anonymous

Hej

Vi har netop opdaget at lønart 1102 har været brugt til udbetaling af frivilligt merarbejde på en deltidsansat de sidste måneder. Der er derfor ikke afregnet korrekt ATP. Det ønsker vi selvfølgelig at rette. Det ser ud til jeg kan bruge lønart 8172 ATP firmabidrag regulering til at registrere noget af det. Er der nogen der ved om det er korrekt? Og hvad med medarbejderens egen andel? Findes der også en lønart til dette? Vil jo selvfølgelig helst rette i lønsystemet fremfor e-indkomst. Håber en af jer kan hjælpe mig.


Mange hilsner
Randi

4SVAR4
Helle Valso
VISMA

af Helle Valso

Hej Randi

Jeg ville bruge lønart 8105 og angive de timer det drejer sig om, så vil det både blive beregnet ATP og indberettet til eIndkomst og firmabidraget vil blive rettet også. 

Anonymous
Ikke relevant

af Anonymous

Hej Helle

Tak for hurtigt svar. ATP beregningen bliver dog ikke korrekt. Når jeg fx i januar registrerer 31,8 ekstra timer, bliver der beregnet 0,67 af disse timer til betaling som medarbejderandel og de resterende som virksomhedsbidrag. Så altså at medarbejderen skal betale 21,31 kr. og virksomheden skal betale 10,49. ATP kører jo med faste satser (og omvendt procentfordeling af medarbejder og virksomhedsandel), så jeg kan ikke lige få det til at give mening med de skæve satser. Hvordan løses dette?


Mange hilsner
Randi

Helle Valso
VISMA

af Helle Valso

Hej Randi, hvad så hvis du bruger variabel lønart 7951 ? 

Anonymous
Ikke relevant

af Anonymous

Nix. Påvirker kun indeværende måned og beløbet stopper med at stige når højeste månedlige sats er opnået. Jeg kan derfor godt indberette de manglende timer, men det vil stadig ikke medføre korrekt efterbetaling af medarbejder og virksomhedsandel.

Mange hilsner
Randi

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.