Mine produkter
Hjælp
Birthe Prangsgaard
CONTRIBUTOR ***

Lønsedler til medarbejdere uden Mit.dk

af Birthe Prangsgaard

Hvordan sender i lønsedler til medarbejdere over 15 år og med dansk cpr nummer, som ikke har mit.id eller eboks ?

 

På mit basic står der at det kun er medarbejdere mellem 13 og 15 år, samt medarbejdere uden dansk cpr nummer der kan bruge mit basic

7SVAR7
Godkendt løsning
VV Payroll
CONTRIBUTOR ***

af VV Payroll

Hej Birthe, 
På et af deres Visma Webinar, spurgte jeg ind til netop det samme. Da vi også har medarbejdere der ikke har mit.id og over 15 år. Der blev jeg informeret om at mitBasic også kunne benyttes af medarbejdere over 15 år uden mit.id
Håber du finder en løsning på det. Ha' en god dag 🙂

Brix
CHAMPION **

af Brix

Har alle over 15 med et CPR-nr ikke adgang til mit.dk? Det er jeg ret overbevist om. Han skal bare oprette et mit.id for at få adgang.

Birthe Prangsgaard
CONTRIBUTOR ***

af Birthe Prangsgaard

Problemet er at den pågældende medarbejder ikke har mit.id, og ikke ønsker at have det.

Brix
CHAMPION **

af Brix

Det skal den pågældende. Længere er den ikke. Det offentlige går også over på mit.dk med tiden.

Godkendt løsning
VV Payroll
CONTRIBUTOR ***

af VV Payroll

Bare lige til venlig info, det er ikke et lovkrav at have Mit.id, så det skal den pågældende medarbejder ikke have.
Ha' en god dag 🙂

 

Susanne123
CHAMPION ***

Det bliver noget nær umuligt at undgå mit.id på sigt.

 

Vi har ungarbejdere som får sendt deres lønsedler til mit.dk basic via deres mailadresse (skal stå i privat mail - email 1), og vi ændre den ikke til mit.dk (med login via mit.id) selvom de er blevet ældre end 15. Så jeg tænker at løsningen er at vælge nej i mit.dk som @mly også skriver.

mly
CONTRIBUTOR ***

af mly

i stamoplysninger kan man da ikke vælge nej i mit.dk og så skrive en e-mail ind....ved dog ikke om det vil løse problemet...tænkte bare at det var det jeg ville gøre....men lover intet

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.