Mine produkter
Hjælp
PiaSkovAndreasen
CHAMPION *

Nulstille forskudsferie..??

af PiaSkovAndreasen

Er der nogen der ved, om den tildelte (og afholdte) forskudsferie vedr. nuværende ferieoptjeningsår, bliver nulstilltet i det kommende ferieoptjeningsår?

 

Det skulle jo meget nødigt blive ved med at stå og rode på lønsedlen til tid og evighed...

forskudsferie.jpg

8SVAR8
WA-SPE
CONTRIBUTOR *

af WA-SPE

Hej Helle Valsø. Og hvis forskudssaldoen er i minus, altså hvis medarbejderen skylder feriedage - hvad sker der så. 

Helle Valso
VISMA

af Helle Valso

Hej. Hvis saldoen er negativ pr. 31.8.2021 (det bør den ikke være for du må ikke jvf. ferieloven tildele mere forskudsferie end du kan nå at optjene) så er det arbejdsgiver der må tage det på sin regning. Lønsystemet gør ikke noget med forskudsferie fra 2020 (1.9.2020-31.8.2021) efter 1.9.2021.

WA-SPE
CONTRIBUTOR *

af WA-SPE

Tak for hurtigt svar 😀

 

Godkendt løsning
Helle Valso
VISMA

af Helle Valso

Hej Pia. Det følger ferieåret, så hvis alt det som er tildelt er afholdt, vil det ikke blive synligt på lønsedlen. Men hvis der er forskudsferie til rest 31.8.2021, så skal du selv fjerne det forskudsferie der ikke er anvendt.

PiaSkovAndreasen
CHAMPION *

Mange tak @Helle Valso Det er super

Susanne123
CHAMPION ***

af Susanne123 (Opdateret ‎22-09-2021 10:54 af Susanne123 )

Hej Pia

 

Jeg opdager at jeg har en medarbejder med en rest forskudsferie (fra "gammel" optjeningsår). Har du slettet hos jer, jeg er i tvivl om hvordan det skal gøres? Har læst noget om LA 4796?

 

På forhånd tak

PiaSkovAndreasen
CHAMPION *

af PiaSkovAndreasen

Hej Susanne

Jeg har ikke prøvet at skulle fjerne overskydende forskudsferie, da jeg kun har tildelt det, der skulle lånes. Men jeg kan se at @Helle Valso skriver, at så skal man fjerne det, der ikke er anvendt... men jeg ved ikke hvordan. Måske med samme lønart, som man tildeler med - blot med minus foran antal forskudsdage?? (gætværk fra min side, men du kan jo prøve og køre en fremtidig lønseddel, og se hvordan det bliver)

Håber, du finder ud af det 🙂

Mange hilsner, Pia

Susanne123
CHAMPION ***

af Susanne123

Hej Pia

 

Tak for svar, øv at du ikke lige havde prøvet det 😉

Jeg har forsøgt med LA4796, men jeg har desværre det problem, at jeg har en anden lønseddeltype end 0, 1 og 15 så jeg kan ikke se den gamle ferie, og derfor ikke se om der er sket en ændring på den fremtidige lønseddel... Det gør det virkelig nemt at være os. 

Vi må se hvad der sker i ferieregnskabet når jeg skal køre lønnen.

Hilsen Susanne

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.