Mine produkter
Hjælp
Gitte Lauritsen
CONTRIBUTOR ***

Rettelse i sidste måneds kørsel

af Gitte Lauritsen

Vi har aldrig før rettet i tidligere kørsler, men har behov for det nu. 

Nogen der kan hjælpe?

Der er nogle medarbejdere der har fået lønart 3050 fri telefon som ikke skulle have haft det alligevel, og det påvirker vel skattemæssigt hvis det ikke bliver tilbageført?

4SVAR4
Godkendt løsning
VV Payroll
CONTRIBUTOR ***

af VV Payroll

Hej Gitte,

Hvis du har noteret lønart 3050 på din kollega pr. 1/5-2024 og den slet ikke skulle have været indberettet på ham. Så skal du slette lønarten under faste lønoplysninger. Så retter systemet det til i en efterregulering, når du går ned og kører en efterregulering, kigger den igennem og efterfølgende godkender den.

 

Gitte Lauritsen
CONTRIBUTOR ***

af Gitte Lauritsen

Nu har jeg ikke lige prøvet det før, men bare en minus saldo på samme lønart eller hvordan gør jeg det.

Godkendt løsning
Katnie
CONTRIBUTOR **

af Katnie (Opdateret ‎12-06-2024 13:00 af Katnie )

Så ville jeg starte med at tjekke at der ikke allerede ligger noget under jeres efterreguleringer - Det gør du her: 'Lønadministration' --> 'Efterregulering' --> Medarb. m. efterreg.'

 

Hvis ikke der ligger noget under efterreguleringer i forvejen, så ville jeg fjerne lønart 3050 på de medarbejdere der ikke skulle have haft den (Slette den under faste lønarter eller sætte slutdato på hvis medarbejderne skulle beskattes til og med en given dato)
Herefter kommer medarbejderne du har lavet ændringer på frem i 'Lønadministration' --> 'Efterregulering' --> 'Medarb. m. efterreg.'

Så går du ind i: Lønadministration' --> 'Efterregulering' --> 'Start efterregulering' --> Tryk 'OK'.
Tjek de rapporter der dannes og tjek også gerne nogle fremtidige lønsedler på de medarbejdere det vedrører. Hvis du synes det ser korrekt ud, skal du godkende efterreguleringen her: Lønadministration' --> 'Efterregulering' --> 'Godk./slet./annuller' --> Type = godkend --> Tryk 'OK'.

 

Visma har også en vejledning til efterregulering: https://help.vismaenterprise.dk/vismaloen-standard/lonkorsel/00013-efterregulering 

 

Håber det kan hjælpe dig 🙂

Katnie
CONTRIBUTOR **

af Katnie

Hej Gitte,
Jeg ville lave en efterregulering på den næstkommende løn 🙂

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.