Mine produkter
Hjælp
AnjaH
CONTRIBUTOR ***

Supplerende lønkørsel

af AnjaH

Kan man godt køre en supplerende lønkørsel med negativ fortegn?

 

Jeg har udbetalt for mange km og da det er til en fratrædende medarbejder kunne jeg godt tænke mig at det blev rettet til - er der nogen der har prøvet det?

 

Jeg ved godt hvordan man opretter supplerende lønkørsel, men jeg er i tvivl om hvor dan Visma "opfører" sig, når det nu er med negativ fortegn.

 

Mvh. Anja

2SVAR2
Godkendt løsning
Benjamin Nielsen
CHAMPION *

af Benjamin Nielsen

Hej Anja,

 

Du kan godt lave en supplerende kørsel på medarbejderen, men den vil danne en negativ lønseddel som kræver at du manuelt skal opkræve det skyldige beløb hos medarbejderen, f.eks. via en bankoverførsel. Nets danne en ny fil til den supplerende lønkørsel, men der sker ikke en modregning imellem filerne og på din overførselstotal vil beløbet stå som manuel afregning. 

 

Du skal også være opmærksom på at indberetningen af den supplerende lønkørsel til eIndkomst vil blive afvist, da der ikke kan indberettes negativt i felt 48. Du skal derfor manuelt ind og korrigere eIndkomst på medarbejderen efter den supplerende kørsel.

 

Mvh Benjamin

 

 

 

 

 

 

 

 

Godkendt løsning
AnjaH
CONTRIBUTOR ***

af AnjaH

Tak @Benjamin Nielsen det var også det jeg frygtede 😅

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.