Mine produkter
Hjælp
Karin Hofman-Bang
CHAMPION **

Tildeling af feriedag til funktionær

af Karin Hofman-Bang

Hej alle,

En medarbejder har ændret en feriedag i forrige måned - jeg sletter den og laver efterregulering. Men systemet spiser den og ændrer ikke saldo på feriedagene.

Hvilken lønart skal jeg bruge for at tildele en simpel feriedag?

Tidligere var det lønart 600, 510 m.fl. - men ingen af dem duer.

Har I forslag?

På forhånd tak 🙂

4SVAR4
GitteMeyer
CHAMPION *

af GitteMeyer

Dette står i vejledningen: Nedenstående lønarter kan anvendes under variable lønoplysninger og må KUN benyttes til medarbejdere som har været med i en lønkørsel i Visma Løn. 

Oprettes lønarterne med en dato tidligere end nuværende lønperiode, vil lønarterne blive efterreguleret for at få rettelsen i den korrekte lønperiode:

 

  • 40012 ’Korrektion Feriedage’. Bogføres IKKE indberettes IKKE til eIndkomst på aktive medarbejdere. På fratrådte medarbejdere indberettes til eIndkomst
    • Feriedage +/-
    • Arbejdstid (Arbejdstidsprocenten SKAL udfyldes med ’0’ såfremt der i lønkørslen automatisk bliver beregnet optjente feriedage. Bliver der IKKE beregnet optjente feriedage i lønkørslen kan arbejdstidsprocenten udfyldes)

  • 40015 ’Korrektion Feriepenge’. Bogføres (skal oprettes i din kontoplan) men indberettes IKKE til eIndkomst på aktive medarbejdere. På fratrådte medarbejdere indberettes til eIndkomst.
    • Bruttoferiepenge +/-

  • 40017 Korrektion Ferietimer. Bogføres IKKE indberettes IKKE til eIndkomst på aktive medarbejdere. På fratrådte medarbejdere indberettes til eIndkomst
    • Ferietimer +/-
    • Arbejdstid (Arbejdstidsprocenten SKAL udfyldes med ’0’ såfremt der i lønkørslen automatisk bliver beregnet optjente feriedage. Bliver der IKKE beregnet optjente feriedage i lønkørslen kan arbejdstidsprocenten udfyldes)
Karin Hofman-Bang
CHAMPION **

Tusind tak for hjælpen - I er fantastiske 🙂

Anonymous
Ikke relevant

af Anonymous

Jeg anvender 40012 til korrektion af dage og 40015 til korrektion af feriepenge. Ingen af disse korrektioner bliver indberettet til eIndkomst.

Karin Hofman-Bang
CHAMPION **

af Karin Hofman-Bang

Tusind tak for hjælpen - I er fantastiske 🙂

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.