Mine produkter
Hjælp
Benjamin Nielsen
CHAMPION *

Tildeling af forskudsferie

af Benjamin Nielsen
Kære Visma og lønkollegaer, Jeg har testet en del scenarier i forbindelse med tildeling af forskudsferie. Vi afvikler ferie i timer og jeg oplever at periodens almindelig tildeling af ferietimer der er på udskriftslønart 4425 forsvinder, når jeg tildeler forskudsferietimer på variabel lønart 4766. Er der andre af jer der har oplevet det, eller ved I VISMA bekendt med bug'en? På forhånd tak for hjælpen 🙂 Mvh Benjamin
2SVAR2
Helle Valso
VISMA

af Helle Valso

Hvis du tildeler forskudsferie i timer på lønart 4766 og de afholdes, vil de optjente ferietimer blive modregnet i det forbrugt forskuds ferietimer og dermed vil medarbejderen ikke have nogle optjente ferietimer i denne periode og måske også næste periode. Du vil af rapporten Ny ferielov ferieregnskab kunne se hvad der er tilgode af optjent og forskuds ferie i timer.

Godkendt løsning
Benjamin Nielsen
CHAMPION *
Hej Helle, Tak for dit svar 🙂 Vil du ikke sende mig en mail på bin@kruger.dk, for jeg kunne godt tænke mig at sende dig et par screen dumps af problemstillingen. På forhånd tak for hjælpen. Mvh Benjamin
Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.