Mine produkter
Hjælp
Jane_D
CONTRIBUTOR ***

Udbetaling af feriefritimer fra 2021

af Jane_D

Hej 

 

Jeg synes jeg så et indlæg lige efter nytår om nogen  som godt kunne udbetale overførte feriefritimer fra 2021 i januar.

Jeg har nogle på 3F overenskomst som skal have rest FF udbetalt i januar.

Egentlig sku det have været i dec men grundet skæv lønperiode i januar 13.12-16.01, har vi valgt at gøre det i januar for at få evt. FFfravær for 13.12-31.12 fratrukket FF saldoen.

De tildeles desuden nye FF timer 01.01.

Hvilke lønarter bruger i . Jeg får en  minus saldo i bunden af lønsedlen, hvis jeg forsøger.

Hvad gør jeg galt ?

 

 

6SVAR6
Jane_D
CONTRIBUTOR ***

af Jane_D

Tak Anja H det hjalp 🙂

Jane_D
CONTRIBUTOR ***

af Jane_D

Lønart 3835 hmm den prøver jeg lige brugte 3832.

 

AnjaH
CONTRIBUTOR ***

af AnjaH

Hej Jane

Har du overført feriefrisaldoen pr. 31/12-21 til nyt år? Ellers skal du gøre det - prøv også at kigge denne vejledning

https://community.visma.com/t5/Vejledninger-i-Visma-Lon/Arsskiftet-2021-2022/ta-p/252364

Mvh. Anja

doke
CONTRIBUTOR ***

af doke

I vejledningen står der at feriefritimer udbetales med lønart 3832, men den tømmer kontoen. Vi skal kun udbetale ubrugte feriefritimer fra det gamle ferieår, så der må stå 37 timer tilbage. Har prøvet med lønart 3835, den trækker fint timerne fra, men den beregner pension af beløbet, og det skal den ikke iflg. Industriens Funktionæroverenskost. Beløbet af ferieberettiget, men udløser ikke pension. Nogen der har en løsning på det?

 

Jane_D
CONTRIBUTOR ***

af Jane_D

Ja det er gjort på lønart 311

AnjaH
CONTRIBUTOR ***

af AnjaH

Så kan jeg nok ikke hjælpe alligevel 😕 Jeg har også overført gamle saldi på 311 og så udbetaler jeg på 3835 og jeg får ingen negativ saldo.

 

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.