Mijn Communities
Help
ThuyB
CONTRIBUTOR **

Creditcard transactie(s) importeren via Import afschriftregels of uploaden via Excel

door ThuyB

Hallo,

Wilde de methode hieronder uitvoeren, maar helaas is het mij niet gelukt om de creditcard transacties te uploaden naar Visma. Hebben jullie de procedure hoe wij die kunnen importeren?

Graag beide manieren zowel via "Import afschriftregels" als Excel bestand uploaden.

ThuyB_0-1751551895009.png

Hartelijk dank!

3 ANTWOORDEN 3

door sanderdercksen

@ThuyB 

Optie 1: via MT940

Vaak is MT940 een mogelijkheid en dit formaat kan worden ingelezen in het venster Import afschriftregels. Om te kunnen inlezen moet je in de betreffende bank-/kasrekening de optie Bestanden handmatig uploaden markeren en het gewenste formaat (bv ING MT940). 

sanderdercksen_0-1751615626758.png

sanderdercksen_2-1751615866186.png

Optie 2: via Excel

Wanneer de afschriften in Excel formaat beschikbaar zijn, kan de Upload functie worden gebruikt in het venster Import afschriftregels. Na het selecteren van het bestand kun je eenvoudig de beschikbare kolommen koppelen aan de gewenste velden in Visma Net. 

sanderdercksen_1-1751615766972.png

ThuyB
CONTRIBUTOR **

door ThuyB

Heb voor beide manieren getest en MT940 bleek niet mogelijk te zijn voor creditcard afschriften. Dus optie 2 via Excel is wel mogelijk. Alleen wordt iedere transactie afzonderlijk verwerkt. Is het mogelijk om alle transacties in 1 batch met 1 referentienr verwerkt te worden? Bij "Kastelling" kunnen wij de hele maand in 1x verwerkt worden. Hoor het graag. 

Goedgekeurde oplossing
ThuyB
CONTRIBUTOR **

door ThuyB

Denk dat ik de oplossing al heb gevonden.