Mijn Communities
Help
Peter Orbons
CONTRIBUTOR *

Sortering bij transactie "Inkoopfacturen"

door Peter Orbons

Weet iemand hoe ik een sorteerinstelling van een kolom permanent kan wijzigen?

PeterOrbons_0-1751462381406.png

Als ik in de kolom Boekingsperiode de sortering verwijder en vervolgens de transactie weer oproep, staat de sortering weer op 'oplopend'.

5 ANTWOORDEN 5

door Elbert Dannenberg

Er is nog een derde optie. Soorteer de kolom waarop je wilt sorteren. Ga linksboven naar het "archiefbakje" klik hierop, de pop-up configuratie kolommen wordt geopend. Klik op OK en de weergave wordt bewaard (als gebruikersvoorkeur). 

DaanVBA
CONTRIBUTOR ***

door DaanVBA

Hi Peter,

Je kan via "aanpassingen" ->  "Analyse" naar het analyseontwerp. Hier kan je bij "Sortering" instellen waar je de data op gesorteerd wilt hebben en hoe.

Peter Orbons
CONTRIBUTOR *

door Peter Orbons

hi Daan, dat heb ik al gecheckt. Bij het tabblad "sortering" staat de sortering die ik wil hebben, tegelijkertijd wordt de lijst altijd gesorteerd op 'boekingsperiode'.

door sanderdercksen

Hoi @Peter Orbons dit werkt helaas wat verwarrend.. Het systeem onthoud namelijk de sortering als gebruikersvoorkeur en deze krijgt voorrang boven de standaardsortering in de analyse. Er zijn twee manieren om een sortering als nieuwe standaard in te stellen. Let op: in beide opties vormt het verslepen van de kolom de sleutel; door dit verslepen wordt de nieuwe sortering onthouden. 

Optie 1: Sorteer handmatig op de gewenste kolom en versleep deze kolom naar een ander plekje. 

Optie 2: Verwijder de sortering op de huidige gesorteerde kolom (kolom met het pijltje). Dit doe je door op de kolom te klikken en het vinkje bij Oplopend of Aflopend weg te halen. Versleep de kolom naar een ander plekje. Pas vervolgens de Analyse aan via Aanpassingen/Analyse en selecteer daar het gewenste veld voor de sortering. 

Peter Orbons
CONTRIBUTOR *

door Peter Orbons

hallo Sander, het verslepen van de kolom is inderdaad de oplossing om de gekozen sortering te "bewaren". dankje