Mijn Communities
Help
JW1
CONTRIBUTOR **

Nieuwe lay-out

door JW1

Heb wel even met de nieuwe lay-out gespeeld, maar mijn favorieten en andere functies zitten nu 'verstopt' onder submenu's waar ik eerder een compleet overzicht op 1 pagina had. Dit kost extra tijd en klikken, en is gewoon niet erg handig bedacht.

Is er een optie om naast de nieuwe lay-out weer terug te kunnen vallen op de goeie ouwe?

13 ANTWOORDEN 13
Jenny Olie-Chi
CONTRIBUTOR *

door Jenny Olie-Chi

De Home button naast de "hamburger" werkt ook niet meer. Dat was een vaste startpagina en ik kan niet vinden waar ik dit weer kan instellen. Waar is dit menu gebleven? Daarnaast wanneer ik een andere service (Bijv HRM) wil openen, wordt deze niet meer geopend in een ander tabblad. Kan dit ook weer terugkomen? 

door sanderdercksen
Femke van Arnhem1
CONTRIBUTOR **

door Femke van Arnhem1

Oh, en nog even aanvullend. Als het dan zo nodig zo onoverzichtelijk moet, zorg er dan voor dat er een zoekfunctie is. Maar ook de zoekfunctie is verdwenen. Mijn team en ik hebben helaas nu al meermaals moeten constateren dat deze update er voor heeft gezorgd dat het systeem niet werkbaar is, wij zijn met zes mensen en ik zie op het forum nog veel meer mensen met hetzelfde probleem. Willen jullie alsjeblieft z.s.m. alles terugzetten naar de vorige lay-out of deze in ieder geval aanbieden als keuze?

JW1
CONTRIBUTOR **

door JW1

Bij mij doet de Feedback knop het niet, dus daarom maar even zo;

Ik zie dat de indeling ook volstrekt niet logisch is bij de Submenu's. Zo zijn bij ons verschillende zaken die direct met Debiteuren te maken hebben, nu onderverdeeld onder andere thema's/groepen. Zo staat er een Debiteurkaart bij Analyses, en niet bij Debiteuren.

Ik heb gister en vandaag met cliënten aan de lijn gezeten en moest meermaals het gesprek pauzeren omdat ik zaken niet meer eenvoudig en snel kon traceren. In een enkel geval heb ik de cliënt terug moeten bellen en dat is natuurlijk wel een beetje genant. 

De kolom van de Submenu's is ook niet breder te maken, waardoor het verschil  tussen bijvoorbeeld "Overzicht Debiteuren Voorziening" en "Overzicht Debiteuren" niet meer te zien is, omdat de tekst achter Debiteuren ophoudt.

En ook de flow in het Submenu is niet logisch. Misschien moeten we er aan wennen, maar ik hoop echt dat deze wijziging in Visma weer ongedaan gemaakt kan worden.

Femke van Arnhem1
CONTRIBUTOR **

door Femke van Arnhem1

Hi,

Onze gehele afdeling wil weer terug naar de oude lay-out. We kunnen niets meer vinden of met een omweg. Graag zsm dit oppakken. We kunnen zo niet werken.

Mmp
STARTER

door Mmp

Eens! Drama dit. Dashboard is weg. Als je dan een update doorvoert, zorg dan dat je dit automatisch overzet. Zoekfunctie naar gegevens niet te vinden.  

linda hooiveld
CONTRIBUTOR *

door linda hooiveld

Jeetje, wat onoverzichtelijk die nieuwe lay-out, wil heel graag weer de oude versie. De bedenkers hiervan werken zelf vast niet met Visma Net

door Elbert Dannenberg (Bijgewerkt ‎01-07-2026 13:38 door Elbert Dannenberg PARTNER )

Alle commentaar kun je het beste geven via de feedback knop rechts boven. Dat komt direct bij de ontwikkelaars uit. Mijn tip is wel dat je de reactie inhoudelijk onderbouwd, anders kunnen ze er niks mee. 

Femke van Arnhem1
CONTRIBUTOR **

Hallo Ellen,

Bij deze dan feedback op de feedbackknop. Ik heb woensdag meteen feedback gegeven. Dit was toen nog een open veld. Los van dat ik geen enkele reactie vernomen, is de feedback knop nu aangepast naar een gesloten vraag over het desbetreffende scherm waar je in zit. Mijn feedback betreft niet de schermen an sich, maar de veranderde navigatie en het ontbreken van de zoekfunctie. Ik heb het toch maar nogmaals via de feedbackknop aangegeven. Maar voor ons als scholenstichting is dit één van de drukste momenten van het schooljaar, en dit is is dus echt niet prettig. Ik heb geen tijd om nu via omwegen op jacht te moeten naar de juiste schermen, daarnaast vind ik sommige schermen nu niet meer.

FemkevanArnhem1_0-1783065733338.png

FemkevanArnhem1_1-1783065799056.png

RTMM
CONTRIBUTOR *

door RTMM

Misschien een volgende keer eerst gebruikers consulteren voordat er veranderingen doorgevoerd worden. Beetje omgekeerde wereld dit.

Oscar Ruigrok
CONTRIBUTOR *

door Oscar Ruigrok

Wat een volstrekt waardeloze nieuwe lay-out. Degene die heeft bedacht en degene die dit heeft goedgekeurd kunnen toch niet hebben gedacht dat dit op enigerlei wijze een verbetering zou kunnen zijn. Graag terug naar de vorige lay-out!!

Anda1
CONTRIBUTOR *

door Anda1

Heel onhandig en gebruikersonvriendelijk de nieuwe layout, een zoekplaatje. Oude layout was veel handiger en overzichtelijker dat je alle onderwerpen op één oogopslag kon zien. Kan dit niet teruggedraaid worden ðŸ¤ž

onnoklink
CONTRIBUTOR *

door onnoklink

ja graag terug naar de oude layout , wie heeft dit zomaar doorgevoerd