Mijn Communities
Help
Martin Jongejan
CONTRIBUTOR *

afschriftregel verwerken voor meerdere debiteuren

door Martin Jongejan

Vraagje van een invaller: van PayPal ontvang ik een bedrag dat over verschillende debiteuren moet worden verdeeld. Vervolgens moeten ook de transactiekosten worden geboekt. Hoe doe ik dit?

2 ANTWOORDEN 2

door Muhammed Ozturk

Bij grotere bestanden zou ik adviseren om de specificatie van Paypal (of Mollie / Smartpay etc.)  in te lezen als csv bestand in een apart bank dagboek, gekoppeld aan een tussenrekening (bijv. 2600 tussenrekening Paypal). Op basis van het factuurnummer zou je in dat geval automatisch kunnen afletteren. Transactiekosten zou je op basis van herkenningsregels automatisch kunnen boeken op de bijbehorende rekening in de kosten.

Het ontvangen bedrag in de bank kan je vervolgens boeken op dezelfde tussenrekening (in dit voorbeeld 2600), zodat daar geen restant saldo op blijft staan.

Goedgekeurde oplossing
sanderdercksen
VISMA

door sanderdercksen

@Martin Jongejan wanneer je een factuur hebt gekoppeld kun je het bedrag aanpasssen en aangeven dat er een deel afgeboekt moet worden (transactiekosten). Het restantsaldo kun je dan via de knop Splitsen naar een nieuwe afschriftregel. En zo kun je doorgaan, totdat er geen resterend saldo meer over is.