Mijn Communities
Help
EMulleners
CHAMPION ***

Afronding automatisch afboeken

door EMulleners

Als je bij het afstemmen van een inkoopfactuur een betalingsverschil van 1 cent minder hebt volgt de suggestie om deze als afronding af te boeken. Als het betalingsverschil 1 cent meer is moet je het zonder suggestie als een handmatige boeking verwerken. Is er een mogelijkheid om de suggestie 'afboeken als afronding' naar beide kanten weer te geven met bijvoorbeeld een marge (bijv. 50 eurocent)?

4 ANTWOORDEN 4

door Ronald Harmsen

Er zal binnenkort een update komen met daarin de mogelijkheid om een "overbetaling" te kunnen registeren.

Dat houdt in dat voor je voorbeeld op de factuur zelf het verschil geboekt kan worden. En dat daarmee een openstaande restfactuur over blijft.

 

 

EMulleners
CHAMPION ***

door EMulleners

Dit zou dubbel werk betekenen in geval van een afronding. Ik bedoelde dat je bij een erg klein verschil dezelfde suggestie om af te boeken als afronding zou moeten krijgen met 1 klik zoals nu bij een onderbetaling van een heel klein bedrag. Nu doe ik dat bij de afstemming met een aparte transactieregel die omslachtiger is dan de suggestie maar sneller dan als een overbetaling laten staan.

door Ronald Harmsen

Dat zou ook een mogelijkheid kunnen zijn en zal ik intern aangeven.

Grf64
CONTRIBUTOR **

door Grf64

Wat is hier uiteindelijk uitgekomen?