Mijn Communities
Help
Chambon1983
CONTRIBUTOR *

BTW aangifte aanpassen

door Chambon1983

Ik loop er steeds tegenaan met als ik een btw-aangifte wil doen en er een aantal afwijkingen zijn in de te vorderen btw, ik dit niet kan aanpassen.

Bijvoorbeeld bij facturen van Parkmobile waar maar op een klein percentage van de factuur btw zit en je dan handmatig bij het inboeken van de inkoop de te vorderen 21% btw aanpast.

Dan komt er met de btw-aangifte een foutmelding en je kunt de bedragen die dus verkeerd zijn niet aanpassen.

Hoe pakken jullie dit aan?

5 ANTWOORDEN 5
Sander Kreuze
CHAMPION ***

door Sander Kreuze

Je kan toch gewoon het btw bedrag aanpassen in de boekingsregel? Moet je wel eerst een btw code selecteren.

 

Je kan geen btw bedragen aanpassen in de btw aangifte.

Chambon1983
CONTRIBUTOR *

door Chambon1983

Ja dat kan zeker, maar dan komen de meldingen met de btw aangiften dat de bedragen niet kloppen

Goedgekeurde oplossing
Sander Kreuze
CHAMPION ***

door Sander Kreuze

Dat is enkel een waarschuwing geen foutmelding. Zoals eerder gezegd, als je geen meldingen wil krijgen moet je meerdere boekingsregels aanmaken.

 

Zie onderstaand voorbeeld:

voorbeeld parkmobile.png

Sander Kreuze
CHAMPION ***

door Sander Kreuze

Hoi Chambon1983,

 

Als je geen melding (waarschuwing) wil krijgen bij de BTW aangifte moet je 2 boekingsregels aanmaken:

  1. boekingsregel met het bedrag waarover btw is gerekend, gebruik hiervoor de btw code 3
  2. boekingsregel met het bedrag zonder btw, gebruik hiervoor de btw code 5

Succes!

Chambon1983
CONTRIBUTOR *

door Chambon1983

Maar het klopt dat je de bedragen in de BTW-aangifte op geen mogelijke manier kan aanpassen toch?

In de btw aangiften in bijvoorbeeld Accountview kunnen alle bedragen aangepast worden aan wat het moet zijn.