Mijn Communities
Help
Transparant Finance
CONTRIBUTOR *

Blijven jullie ieder jaar 35-30% verhogen?

door Transparant Finance

beste Ivo

 

Vorig jaar van 2.5 naar 3.5 want we kregen er gratis financial overview bij. Nu van 3.5 naar 4 euro en dan haal je hetgeen wat vorig jaar het argument was om o.a. te verhogen er nu uit en vraag je er een euro voor.

 

Dus in 2 jaar van 2.5 naar 5 euro plus de bankkoppelingskosten. Maar Ivo hoe lang gaan jullie hier mee door? Natuurlijk jullie hebben een lock-in want alles zit in jullie software maar in 2 jaar van 2.5 naar 5 euro is 100% verhogen en geen CPI. En ja overstappen is veel werk, maar blijven verhogen met dit soort percentages..... geeft een erg slecht gevoel.

 

En ja we kunnen klanten verhogen maar met van die percentages verhogen geeft ook een bepaalt gevoel van hoe zien jullie partnership.

13 ANTWOORDEN 13
jdolmans
CONTRIBUTOR ***

door jdolmans

De afgelopen maand liet de performance wederom nogal eens te wensen over. Helaas staan de diverse (onbegrijpelijke) prijsverhogingen niet in verhouding met de kwaliteit die wordt aangeboden. Zoals al diverse keren gemeld in dit topic, blijft ook de doorontwikkeling volledig achter bij de indexaties. De "extraatjes" (eerst financial overview, nu de OSA) die als drogredenen voor de verhogingen worden meegegeven, zitten waarschijnlijk weinig mensen op te wachten, daarvoor heb je in het verleden immers niet voor deze oplossing gekozen.

 

Voor ons redenen om serieus naar andere oplossingen te gaan kijken. Wij hebben inmiddels contact gezocht met diverse leveranciers met het voornemen vanaf 2024 over te stappen naar een andere oplossing.

Nancy Groeneweg
CONTRIBUTOR **

door Nancy Groeneweg

Ook ik ben het hier mee eens. Wij lopen met ons bedrijf al geruime tijd (lees: inmiddels al zowat een jaar) met traagheid in het systeem, waar niets aan gedaan kan worden. Voor een compensatie zit ik al maanden te wachten. Beloftes en vervolgens krekeltjes. Deze jaarwisseling heb ik al met één been buiten de deur gestaan, maar door bepaalde beloften ben ik gebleven. Waaronder de KNAB bankkoppeling die voor de jaarwisseling actief zou zijn. Inmiddels is het 5 januari 2023 en is deze nog niet actief. Door de redelijke zekerheid dat het voor de jaarwisseling gereed zou zijn (toegezegd door managers) heb ik dit kenbaar gemaakt aan mijn klanten. Die moet ik nu allemaal melden dat de koppeling nóg steeds niet actief is. Ik snap dat we allemaal met prijzen omhoog moeten, maar dan verwacht ik er ook verbeteringen voor terug en tot nu toe krijg ik valse beloften en begin ik toch spijt te krijgen dat ik niet dat andere been erbij hebt gezet. Oh... En denk ook aan de Mollie koppeling die er nog steeds niet is. Zelfs een Moneybird kan al deze dingen realiseren, waarom een groot bedrijf als Visma niet. Je loopt keihard achter de feiten aan...

JoQuaedvlieg
CONTRIBUTOR *

door JoQuaedvlieg

Beste mensen, allereerst de allerbeste wensen voor 2023. Heb jullie commentaar gelezen en ben het met iedereen volledig eens behalve de uitleg van Visma zelf natuurlijk. Het grote probleem voor ons allen is dat Visma heeft gekozen om veel geld aan sponsoring uit te geven en niet om klanten te werven. Want dit lukt toch niet bij dit soort sponsoring. Dit is puur om zich als bedrijf te profileren ten opzichte van andere concurerende bedrijven. En dan kan de top samen met andere grote jongens lekker in alle luxe op de tribune zitten of een mooi snoepreisje naar een of andere wielerwedstrijd pakken. En!!!!! Dat moet toch allemaal betaald worden. Just daar zijn wij dan toch voor.

Met vriendelijke groet, een kleine ondernemer.

Wessel Huisman
CONTRIBUTOR ***

door Wessel Huisman

Let maar op straks is de OSA ook niet meer inclusief, krijgen we in november te horen dat inbound klanten 5 euro worden.

En krijgen we een nieuw gratis snoepje voor de schrik..

EMulleners
CHAMPION ***

door EMulleners

Mijn klanten reageren nu op het in rekening brengen van Financial Overview Starter die per 1-1-2023 op de factuur staat naast de al verhoogde licentiekosten. De communicatie over het veranderen van de FO starter is niet duidelijk (genoeg) geweest. Mijns inziens werd gecommuniceerd dat deze automatisch uitgezet zou worden en indien men er gebruik van wil maken, kan deze voor 1 euro p/m aangezet worden. Nu blijkt plots dat als je sinds 2021 een keer gebruik van de upload gemaakt hebt, het automatisch betaald aangezet wordt. Het is dus feitelijk een verkapte extra prijsverhoging. Het zou fijn zijn als bij een wijziging duidelijker gecommuniceerd wordt en de keuze bij de afnemer blijft.

Andre Dimmedal
CONTRIBUTOR ***

door Andre Dimmedal

Ik zie de kosten van het vernieuwen van de bankkoppeling in het jaar 2022 ook als een prijsverhoging. Snelstart heeft de bankkoppeling ook aangepast en heeft hiervoor niets extra berekend.

Visma kostte in het jaar 2019 € 15,00 en in het jaar 2023 € 22,75. Dat is buitenproportioneel en ik heb problemen met klanten die alle prijsverhogingen van de afgelopen jaren maar moeilijk kunnen accepteren.
Daarnaast ben ik geen schaats- of wielrenfan en die wil ik dan ook niet sponsoren

Het moment van aankondiging van de laatste prijsverhoging is te laat om per 01-01-2023 over te stappen met alle klanten maar ik ga mij in het jaar 2023 zeker oriënteren en kijken naar passende oplossingen voor het jaar 2024.

door Ingeborg Walbrecht

Dank voor uw bericht. Excuses voor het late antwoord. Het is niet de bedoeling om onze klanten een vervelend gevoel te geven, maar wij hebben wel heel goed gekeken naar de toepassing en de inzet van onze software door kantoren op de verschillende onderdelen binnen onze accountancy-bundels. Uiteindelijk hebben wij er om die reden voor gekozen om Financial Overview Starter om te wisselen voor Online Samenstel-assistent. Dus aan de ene kant rekenen wij vanaf 1 januari 2023, 1 euro voor Financial Overview Starter, maar aan de andere kant hebben wij Online Samenstel-assistent toegevoegd waar wij de 1 euro niet meer in rekening brengen. De keuze om de modules om te wisselen binnen de eA Accountancy bundels is voortgekomen uit een onderzoek. Door steeds meer krapte op de arbeidsmark en het vinden van de juiste medewerkers is de noodzaak om meer en meer de automatisering voor je te laten werken steeds urgenter aan het worden. De Online Samenstel-assistent draagt hieraan bij. Financial Overview is gericht op het verstrekken van de juiste informatie richting cliënten. Een iets andere insteek dus. In onze strategie willen wij tooling voor verregaande automatisering voor het kantoor bundelen en tooling richting clienten meer als keuze optie geven. En uiteraard snappen wij heel goed dat sommige keuzes niet altijd voor iedereen de juiste zijn. Maar er zijn ook heel veel kantoren blij dat Online Samenstel-assistent nu juist wel inclusief is en niet meer apart in rekening wordt gebracht. En dan is er idd naast het omwisselen van de modules ook een prijsverhoging doorgevoerd. Gelukkig niet de percentages die genoemd worden maar wel gerelateerd aan de inflatiepercentages van afgelopen maanden. Onze kosten zij helaas ook aanzienlijk gestegen en met name ook hostingkosten (datacenters- energietarieven aldaar). Wij hopen hiermee eea te hebben kunnen toelichten en wij begrijpen heel goed dat niemand blij wordt van prijsverhogingen en dat sommige modules voor het ene kantoor van toegevoegde waarde zijn en voor andere kantoren soms veel minder relevant.  Dat is helaas de keerzijde van standaard software tov maatwerk software. Wij hopen wel dat u prettig werkt met onze software en dat wij uw kantoor kunnen helpen deze zo goed mogelijk in te zetten.  Want uiteindelijk is dat waar wij het voor doen. Mochten wij u ergens verder mee kunnen helpen neemt u dan graag contact op met onze servicedesk. 

Transparant Finance
CONTRIBUTOR *

volgens mij is het zeker wel met de percentages die ik noem. Paar jaar geleden vroegen jullie 40% minder. Halverwege 2021 hebben jullie de prijzen fors verhoogd met argument (heb een mail van een van jullie sales collega's) dat er dan functionaliteit bij komt. waaronder Financial overview (voor de grap de tekst van jullie maar even in geplakt). wat we dan gratis aan klanten aan kunnen bieden. Dit zetten we vervolgens dan aan en dan nu verhoog je weer het abonnement en dan zet je wat je vorig jaar hebt gebruikt ter onderbouwing en hebt gepromoot om gratis aan klanten aan te bieden omdat het gratis was uit en vraagt er geld voor. Dus inclusief de bankkoppelingskosten zijn jullie simpelweg meer dan verdubbeld.

 

Het steeds verwijzen naar nieuwe functionaliteit en de ene module ene jaar gratis aanbieden zodat iedereen hem aan zet en dan jaar er op er uit halen en geld voor vragen is niet een hele gevoelsmatig fijne gang van zaken. Want nu is de online samenstel assistent gratis / inclusief geworden die waarschijnlijk nog niet veel gebruikt wordt en die zal dan volgend jaar als die veel gebruikt wordt wel apart gezet worden, dat is wat jullie nu al paar jaar doen en dat dan brengen als de normaalste gang van zaken.

 

 

 

Tekst uit jullie onderbouwing vorig jaar

Ook zal de functionaliteit van Visma Financial Overview Starter per 1 mei worden uitgebreid. Deze gratis module kun je voor alle cliënten gebruiken, ongeacht de oplossing waarin de administratie wordt gevoerd. Naast de online dashboards, grafieken en interactieve rapportages (o.b.v. eAccounting & AccountVIew data) die je aan cliënten beschikbaar kunt stellen, is het ook een document deelplatform. Deze functionaliteit is nu verder uitgebreid, waardoor cliënten nu ook zelf documenten naar het online platform kunnen uploaden. Daarnaast is het nu ook mogelijk om, net als bij zijn grote broer, in de Financial Overview Starter variant eigen mappen aan te maken. Op deze manier kunt je dus aan alle cliënten, zonder bijkomende kosten, een online archief aanbieden.

 

 

jdolmans
CONTRIBUTOR ***

door jdolmans

Ik heb dit bij de vorige prijsverhoging ook reeds neergelegd. Het argument was toen "je krijgt nu meer dus per saldo ben je niet duurder uit".. Evenals vorige posters hebben we ooit voor deze oplossing gekozen vanuit het pakket dat toen werd aangeboden. Inmiddels wordt er vanalles bijgevoegd waar geen behoefte aan is (of waarbij in elk geval geen keuzemogelijkheid wordt geboden), terwijl de prijs omhoog vliegt. Daarnaast is de doorontwikkeling ontzettend traag. Het signaal dat hiermee wordt gegeven is een dikke middelvinger naar klanten. Het feit dat niemand van Visma zich de moeite neemt op dit topic te reageren onderstreept dat gevoel. 

EMulleners
CHAMPION ***

door EMulleners

Helemaal mee eens, de traagheid van doorontwikkeling en functionaliteiten die al jaren hoog op het verlanglijstje staan worden niet gehonoreerd en van een aantal nieuwe functionaliteiten vraag ik me sterk af wie ze in de praktijk gebruikt. Als de verbeteringen écht toegevoegde waarde hebben voor onze kantoren is een extreme prijsverhoging enigszins te rechtvaardigen. 

Maria Est
CONTRIBUTOR ***

door Maria Est

Helemaal mee eens!!! Ieder jaar verhoging, programma's die niemand wil worden gewoon verplicht toegevoegd. Ik zie tot nu toe geen toegevoegde waarde van OSA... Sinds mei heb ik continu problemen met e-invoice. Meermaals gemeld en nog niet opgelost.  Vanaf augustus bezig Nextens met eAccounting koppelen. Van Noorweegse ontwikkeling (API afdeling) krijg ik dat ze alleen in Engels communiceren. Nextens meermaals fout doorgestuurd en ieder keer komt een standard mail wat de fout is??? In 3 maanden nog niks opgelost!  Is de tevredenheid van de klant nog iets waard is. Ik zal graag zelf willen bepalen wat ik nodig heb en wat niet. Wanneer komt KNAB bankkoppeling???? Dat is een ondernemersbank! 

Nicole administratie
CONTRIBUTOR **

door Nicole administratie

Ik ben net klant sinds dit jaar, maar schrik ook van bovenstaande verhogingen!! neem een voorbeeld aan Afas 

Jan Jochems
CONTRIBUTOR **

door Jan Jochems

Ben het hier volledig mee eens. Visma verhoogt volgens de CPI. Maar er wordt geen enkele toelichting gegeven met welke CPI gerekend wordt. Bij Afas bijvoorbeeld krijg je een nette mail dat ze uitgaan van de CPI van juli 2022. Deze mutatie was 10,3%. Deze verhoging vindt Afas te gortig en indexeert de prijzen met 5%. Dat is klantvriendelijk.

Er wordt door Visma buitensporig verhoogd en de functionaliteiten worden minder. Ons kantoor kan dit echt niet verkopen naar de klanten.