Mijn Communities
Help
ETannenbaum
CONTRIBUTOR **

Export betalingsbestand xml-bestand en pdf-bestand

door ETannenbaum

Beste Visma,

 

Nadat ik in Visma eAccounting een export van inkoopfacturen naar een betaalbestand maak worden er 2 bestanden gedownload, te weten de XML-bestand voor upload naar de bank en een PDF-bestand die gebruikt wordt voor het matchen van de betaalde facturen zodra de betaling door de bank is verricht.

Dit PDF-bestand wordt altijd gedownload als "Export van betalingsbestand, nummer .pdf", waarschijnlijk een fout. Ik verwacht namelijk dat deze een gelijke volgnummer als de XML-bestand zou krijgen. Nu moet ik iedere keer handmatig de tekst ", nummer .pdf"  aanpassen naar het volgnummer van het XML-bestand.

 

Kan dit in de volgende release worden hersteld zodat beide een gelijke volgnummer gaat krijgen? 

2 ANTWOORDEN 2
Sander Kreuze
CHAMPION ***

door Sander Kreuze

Wil je eens kijken bij Instellingen Import en export -> Maak bestand met te betalen inkoopfacturen? Als ik een download maak via Druk af als pdf krijg ik keurig netjes het nummer in de bestandsnaam.

 

Deze route gebruik ik altijd als ik een ING betaling (verdicht) is uitgevoerd en ik moet achterhalen welke facturen erin zitten.

ETannenbaum
CONTRIBUTOR **

door ETannenbaum

@Sander Kreuze ,

Vanuit inkoopfacturen kies ik vervolgens voor het maken van een exportbestand. Hierbij worden 2 bestanden gedownload. 1 XML voor het importeren in je internet bankierpakket. En 1 bestand die een overzicht van de betalingen laat zien. Deze krijgt geen cijfer als volgnr, maar de tekst "nummer". Hier zit m.i een foutje.