Mijn Communities
Help
Maria Est
CONTRIBUTOR ***

Periodieke facturen en via mail en via e-invoice tegelijkertijd sturen

door Maria Est

Hallo,

Sinds januari maak periodieke facturen naar mijn klanten en nu heb ik vast gesteld dat de facturen komen niet in de administratie van de klanten. Bestaat mogelijkheid dat er tegelijkertijd en mail en e-invoice wordt doorgestuurd??

Heeft iemand oplossing voor?

9 ANTWOORDEN 9
Goedgekeurde oplossing
Sander Kreuze
CHAMPION ***

door Sander Kreuze (Bijgewerkt ‎04-04-2023 15:28 door Sander Kreuze )

Hoi Maria,

 

Ik ga er vanuit dat je een e-factuur (e-invoice) bedoeld, heb je dan wel het juiste "E-invoicingadres van debeiteur" inggevoerd onder het kopje Autoinvoice bij de debiteur?

 

Je vind het juiste adres (ID) via: https://directory.peppol.eu/public

 

Zoek even op je eigen bedrijfsnaam dan vind je ook het ID.

 

SanderKreuze_0-1680614539855.png

 

Het ID leg je vast in de debiteurgegevens:

 

SanderKreuze_1-1680614687450.png

 

 

Is dit je oplossing?

 

Als dit geen oplossing is maak dan een melding aan bij support en geef aan dat je geen e-invoice kan versturen.

 

Succes!

Maria Est
CONTRIBUTOR ***

door Maria Est

Ik vind mijn gegevens niet...

Sander Kreuze
CHAMPION ***

door Sander Kreuze

Heb je Autoinvoice wel ingeschakeld?

 

Ga naar Instellingen - Bedrijf - Facturering

Klik op Schakel e-invoice in

Nadat je de stappen het doorgelopen moet je 24-uur wachten totdat het geactiveerd is en je de eerste e-factuur kan versturen.

 

SanderKreuze_0-1680770890060.png

 

EMulleners
CHAMPION ***

door EMulleners

@Wessel Huisman , ik kan een eigen vismadoc.net emailadres opzoeken in mijn eigen scannerapp bij het betreffende bedrijf. Dat zet ik inderdaad in de cc van de debiteur. 

Maria Est
CONTRIBUTOR ***

door Maria Est

Goed idee!! ik zal het proberen

Wessel Huisman
CONTRIBUTOR ***

door Wessel Huisman

Indien je klanten ook Visma eAccounting gebruiken, kun je hen vragen om hun 'vismadoc.net-emailadres' met jou te delen. 

Vervolgens zet je dit e-mailadres bij elke debiteur dit automatisch in de cc, door dit bij het tablad debiteuren toe te voegen. 

Succes! 

Maria Est
CONTRIBUTOR ***

door Maria Est

bij mij werkt het niet... ik heb via scanner app hun adres opgehaald en bij cc toegevoegd... helaas werkt het niet

Wat doe ik fout?

Wessel Huisman
CONTRIBUTOR ***

door Wessel Huisman

Het zou kunnen zijn dat de klanten in de scanner app het vinkje verstuur automatisch naar boekhoudsysteem nog moeten aanzetten. 

Sander Kreuze
CHAMPION ***

door Sander Kreuze

@Visma ik zou graag zien dat het vinkje na installatie van de visma scanner standaard aangevinkt is. In de praktijk zie ik dat mijn klanten dit niet activeert, wat weer de nodige frustratie oplevert.