om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
Hallo,
Sinds januari maak periodieke facturen naar mijn klanten en nu heb ik vast gesteld dat de facturen komen niet in de administratie van de klanten. Bestaat mogelijkheid dat er tegelijkertijd en mail en e-invoice wordt doorgestuurd??
Heeft iemand oplossing voor?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi Maria,
Ik ga er vanuit dat je een e-factuur (e-invoice) bedoeld, heb je dan wel het juiste "E-invoicingadres van debeiteur" inggevoerd onder het kopje Autoinvoice bij de debiteur?
Je vind het juiste adres (ID) via: https://directory.peppol.eu/public
Zoek even op je eigen bedrijfsnaam dan vind je ook het ID.
Het ID leg je vast in de debiteurgegevens:
Is dit je oplossing?
Als dit geen oplossing is maak dan een melding aan bij support en geef aan dat je geen e-invoice kan versturen.
Succes!
Ik vind mijn gegevens niet...
Heb je Autoinvoice wel ingeschakeld?
Ga naar Instellingen - Bedrijf - Facturering
Klik op Schakel e-invoice in
Nadat je de stappen het doorgelopen moet je 24-uur wachten totdat het geactiveerd is en je de eerste e-factuur kan versturen.
@Wessel Huisman , ik kan een eigen vismadoc.net emailadres opzoeken in mijn eigen scannerapp bij het betreffende bedrijf. Dat zet ik inderdaad in de cc van de debiteur.
Goed idee!! ik zal het proberen
Indien je klanten ook Visma eAccounting gebruiken, kun je hen vragen om hun 'vismadoc.net-emailadres' met jou te delen.
Vervolgens zet je dit e-mailadres bij elke debiteur dit automatisch in de cc, door dit bij het tablad debiteuren toe te voegen.
Succes!
bij mij werkt het niet... ik heb via scanner app hun adres opgehaald en bij cc toegevoegd... helaas werkt het niet
Wat doe ik fout?
Het zou kunnen zijn dat de klanten in de scanner app het vinkje verstuur automatisch naar boekhoudsysteem nog moeten aanzetten.
@Anonymous ik zou graag zien dat het vinkje na installatie van de visma scanner standaard aangevinkt is. In de praktijk zie ik dat mijn klanten dit niet activeert, wat weer de nodige frustratie oplevert.
Visma Software BV
HJE Wenckebachweg 200
1096 AS Amsterdam
Tel: 020-355 29 99
Copyright 2021 Visma Community. All right reserved.