Mijn Communities
Help
Gerrit Schouten
CHAMPION *

bankkoppeling met KNAB

door Gerrit Schouten

Is er al zicht op wanneer het mogelijk is om met de KNAB-bank te koppelen?

66 ANTWOORDEN 66

door Arnold Westra

Hi,

Ik ben op dit moment iedereen die zich heeft aangegemeld als pilot aan het benaderen om een afspraak te maken.
De eerste pilot-gebruiker zal morgenochtend worden ingeschakeld. Als alles naar verwachting werkt kunnen we dit kwartaal de oplossing live zetten.

Aad Wagner
CHAMPION *

door Aad Wagner

@Remko Gerritsen Ruim een jaar geleden was de verwachting 2e helft 2021. Inmiddels zitten we in 1e helft 2022 en is de bankkoppeling er bijna drie jaar naar de start van dit onderwerp nog altijd niet 🙄

 

Ondertussen begint @EMulleners ook over een bankkoppeling met SNS... Hoe kan het toch dat er maar geen voortgang in deze ontwikkeling komt te zitten?



Hartelijke groet,
Aad Wagner
Aadwork

door bart willemsen

Hi Aad, we hebben er voor gekozen om zelf de KNAB bankkoppeling aan te kunnen bieden (en niet via een derde partij), om dit zelf te kunnen aanbieden doorlopen we op dit moment een zwaar vergunningstraject met de DNB. Dat verloopt zeer voorspoedig en KNAB staat als eerste om aan te bieden! Graag nog even geduld, en denk dan aan een beperkt aantal maanden.     

Gerrit Schouten
CHAMPION *

Er kwamen vanmorgen wat posts voorbij over de KNAB-koppeling. Heel goed dat er licht aan het eind van de tunnel is. Zelf sprak ik ongeveer 2 weken geleden de helpdesk, en deze gaf aan dat het langer duurt omdat Visma zelf de koppeling koopt (ik zeg het met eigen woorden), in tegenstelling tot andere partijen die de koppeling huren. Het kopen van de koppeling is richting toekomst beter/veiliger (want niet afhankelijk van een derde partij) als huren, alleen bij implementatie/aanvraag kost het meer tijd (en wellicht geld).

@bart willemsenheeft dat in zijn post van 25 januari wel aangegeven, maar is daarin niet volledig geweest.

Informatie hierover had vanuit Visma beter gekund.

 

Dat laat onverlet dat ik (en mijn klanten!) blij ben/zijn met eAccounting. Ik zie de koppeling met KNAB met interesse tegemoet. Met koppeling KNAB nóg efficiënter werken.....

Sharky
CONTRIBUTOR **

door Sharky

Beste Bart, 

 

Hoe is nu het vooruitzicht? Het is ondertussen 3 maanden geleden dat dit onderwerp weer enige aandacht kreeg, dus kun je een update geven? Is er al meer duidelijkheid over de termijn? 

 

Gr. Sjaak

door bart willemsen (Bijgewerkt ‎29-04-2022 14:01 door bart willemsen VISMA )

Hi Sjaak,

 

De vooruitzichten zijn nog steeds goed, we zitten inmiddels in de allerlaatste fase van het proces met de DNB. Als we dat doorlopen hebben kunnen we nader informeren! De technische implementatie van de KNAB koppeling bereiden we vooruitlopend hierop al voor.

 

groeten,

 

Bart

 

Gerald Schouten
CONTRIBUTOR **

Goedemorgen,

 

is er al een tijdsbestek bekend wanneer het traject afgelopen is met KNAB en de bankkoppeling beschikbaar komt? Andere pakketten zie ik al wel koppelen met KNAB. 

Goedgekeurde oplossing
bart willemsen
VISMA

Beste allemaal, ik ga er vanuit dat we zeer binnenkort de eerste KNAB klanten kunnen uitnodigden voor een (werkende) pilot en daarna snel breed kunnen gaan uitrollen! Bedankt voor ieders geduld! En wil graag het volgende toelichten. Wij zijn nu en straks voor bankkoppelingen niet afhankelijk van derden om deze data over te zetten, daarmee garanderen we maximale veiligheid en zekerheid dat derden niet over deze data beschikken. 

Robert Kaiser
CONTRIBUTOR ***

door Robert Kaiser

Beste Bart,

 

Het is mij te stil rond de ontwikkeling KNAB-koppelling. Dit jaar heeft nog ongeveer 2 maanden en de drukte begin 2023 komt er weer aan dadelijk. Voor die tijd KNAB-koppeling zou wel moeten! We wachten al vanaf 2018!

Aad Wagner
CHAMPION *

door Aad Wagner (Bijgewerkt ‎20-10-2022 16:28 door Aad Wagner )

Hoi Robert,

De pilot staat op het punt van beginnen. Ik had me aangemeld en kreeg deze week een update... Hoop dat we volgende maand kunnen gaan testen met de koppeling, zodat hij snel actief kan worden voor de hele community. Daar zijn we wel aan toe na zo'n 5 jaar wachten.



Hartelijke groet,
Aad Wagner
Aadwork
Robert62
CONTRIBUTOR ***

door Robert62

Bart blij verrast was ik om te zien dat er een oplossing is voor de KNAB koppeling.

Althans op 24-06-2022 werd de goedgekeurde oplossing geplaatst.

Inmiddels zijn we bijna drie maanden verder en zie ik nog geen koppelingsmogelijkheden.

Robert Kaiser
CONTRIBUTOR ***

door Robert Kaiser

Na zoveel toezeggingen zou het Q4-2022 echt gaan gebeuren met de KNAB-koppeling. Ik vertrouw erop dat Visma dit ook gaat waarmaken. Kan me niet voorstellen dat dit WEER NIET gaat gebeuren. Hou mn klanten (zeker + 25 in KNAB) al een tijdje dezelfde worst voor. Het is nog wachten op de eerste klant die er klaar mee is en obv de koppeling overstapt naar ander kantoor.

Robert62
CONTRIBUTOR ***

door Robert62

En dat alleen maar omdat Visma dus geen licentie wil huren maar wil kopen. 

Weer een centenkwestie en de functionaliteit niet belangrijk genoeg vinden.

door bart willemsen

Beste Robert, dat de doorlooptijd lastig uit te leggen is begrijp ik, maar dit is zeker geen centenkwestie we investeren substantieel om dit te realiseren. Realisatie van de KNAB koppeling heeft voor ons prioriteit.

Robert62
CONTRIBUTOR ***

door Robert62

Bart ik begrijp jouw reactie.

Ik begrijp die van mij ook als kantoor wat maar tegen klanten moet blijven zeggen dat er geen KNAB koppeling mogelijk is en op jullie eigen forum lees dat jullie er niet voor hebben gekozen om te huren maar om zelf een licentie te bouwen met een veeeeel langere doorlooptijd.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit met geld te maken heeft, zoals de meeste keuzes.

Bart
CONTRIBUTOR *

door Bart

Ik zou ook heel graag in de pilot willen zitten. Ben IT’er en heb een testachtergrond 🙂 

Richard Evertse
CONTRIBUTOR **

door Richard Evertse

Ja we willen allemaal met pilot werken. We wachten al zo lang. Kom op Visma niet lullen maar poetsen.

EMulleners
CHAMPION ***

door EMulleners

Dat is in elk geval positief nieuws, betekent dit ook dat een bankkoppeling met de andere veelgebruikte banken (SNS) ook sneller verwacht kan worden of is dit ook weer een traject van maanden?

Aad Wagner
CHAMPION *

door Aad Wagner

Dat klinkt goed. Als er regelmatig updates als deze gegeven worden, dan blijft iedereen op de hoogte en lopen mensen hier ook niet te klagen en te zeuren doordat er maanden gezwegen wordt vanuit VISMA.



Hartelijke groet,
Aad Wagner
Aadwork
Richard Evertse
CONTRIBUTOR **

door Richard Evertse

Nou is dit positief nieuws een pilot! Ik doe mee wordt gek van alle pin transacties handmatig te boeken.