om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
goede morgen
ik hoop dat iemand mij kan helpen
denk ik wel goed
klant heeft voorschot facturen verstuurd in jaar 2023 voor aanschaf van materialen
deze materialen zijn in het jaar 2023 aangeschaft (werk is gedaan in 2024)
ik moet deze materialen als voorraad boeken
maar de ontvangen voorschotten moet ik deze als onderhanden werk boeken?
zo heb ik het gedaan maar ben niet 100% overtuigd dat ik iets niet dubbel boek
graag een reactie of mijn gedachten wel juist zijn (deze situatie heb ik nog niet gehad en gaat om grote bedragen ) , alvast bedankt
mvg
Marzena
Ik zou de (factuur)aanbetalingen op een balansrekening boeken "aanbetalingen" en zodra de goederen daadwerkelijk zijn geleverd de voorraad opboeken.
Op de eindafrekening (factuur) maak je een extra boekingsregel waarbij de aanbetalingen weer worden tegengeboekt het saldo van de balansrekening aanbetalingen moet dan ook weer € 0 zijn.
goede morgen Sander
dus de aanbetaling niet als onderhanden werk ?
ik heb ze idd op balans rekening staan en bij eindfactuur worden ze daar afgeboekt maar hoorde van iemand dat ik deze als onderhanden werk moet boeken ( dacht ik wordt het niet dubbel geboekt?)
mvg
Marzena
Persoonlijk zou ik de aanbetalingen niet meenemen in het onderhanden werk, de aanbetalingen heb je immers al op een balansrekening geboekt. Een aanbetaling is puur een voorschot van iets en zal daarna altijd verrekend moeten worden, boekhoudkundig moet je dit natuurlijk goed in de gaten houden.
dankje wel Sander
ja de rekening voorschotten is goed bijgehouden en is altijd verrekend met definitieve facturen
mvg
Marzena
Visma eAccounting BV
HJE Wenckebachweg 200
1096 AS Amsterdam
Tel: 020-355 29 99
Copyright 2021 Visma Community. All right reserved.