om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
ik heb per abuis in plaats van via bank en kas transacties aan de hand van de afschriften, handmatig 4 aankopen met bon geboekt van de rekening courant .
nu blijven er dus 4 bank afschriften open staan die ik niet kan verwerken omdat ik ze al handmatig heb geboekt .
kan ik die 4 bankafschriften verwijderen of moet ik die handmatige boekingen laten verdwijnen en zo ja hoe?
Hoi Hilco,
Ik kies persoonlijk nooit voor het type Aankoop met bon, je bent na verwerking minder flexibel in aanpassingen en er worden boekingen in de bank (ten onrechte) gecreƫerd terwijl je ook al gebruik maakt van bijvoorbeeld een directe bankkoppeling,
Bonnen of facturen verwerken met type Inkoopfactuur
Ik verwerk bonnen of facturen altijd met het type Inkoopfactuur. Voor brandstofbonnen maak ik een crediteur aan "Brandstofbonnen " de Factuurdatum - Vervaldatum en Factuurnummer krijgen allemaal dezelfde waarde, gelijk aan de factuurdatum bijvoorbeeld 13-07-2025.
Corrigeren
Om dit te corrigeren ga je naar de betreffende bankmutatie en kies je bij de transactie Aankoop met bon voor Annuleer afstemming. Daarna kun je de regel verwijderen uit de bankmutaties. Via de Geüploade foto's staat het document weer klaar voor verwerking.
Dank Sander voor je antwoord echter denk ik dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest ;
ik heb op het niveau inkoop-geuploade fotos 4 posten verwerkt als aankoop met bon van rekening courant .
maar die zelfde 4 poste staan nu nog te verwerken bij bank mutaties .....die durf ik niet verwerken omdat het dan dubbel gaat vrees ik ....en verwijderen durf ik ook niet ......
daarom dacht ik de 4 posten die ik handmatig heb geboekt in inkoop geuploade foto's te laten verdwijnen maar er is geen optie verwijderen omdat ze al geboekt zijn ...enkel kan ik nog corrigeren maar geen idee hoe dat moet .
hopelijk is nu duidelijk wat ik verkeerd heb gedaan en hoe ik dat op ga lossen
Klopt het gaat dubbel vandaar dat ik aangeef dat je de aankoop met bon eruit moet halen via Annuleer afstemming bij de banktransactie, klik een keer op de bankmutatie om de optie Annuleer afstemming te krijgen. Daarna krijg je een prullenbakje om de regel te verwijderen in de bank waardoor er nog 1 bankmutatie over blijft.
ik heb nog niet geboek via bank mutaties dat had ik wel moeten doen maar dat heb ik nog niet gedaan ....ik heb per abuis op het niveau van " inkoop- geuploade fotos de 4 posten handmatig verwerkt en dus geboekt ....en nu blijven in de geĆÆmporteerde bankmutaties deze posten open staan
Wellicht handig om even te bellen met mij Hilco als je er niet uitkomt dan kijk ik even met je mee, 0681879003.
Geweldig ...dank voor het aanbod ....kom ik er niet uit dan bel ik even
Visma eAccounting BV
HJE Wenckebachweg 200
1096 AS Amsterdam
Tel: 020-355 29 99
Copyright 2021 Visma Community. All right reserved.