Mijn Communities
Help
Hilco61
CONTRIBUTOR **

twijfel wat te doen .....

door Hilco61

ik heb per abuis in plaats van via  bank en kas transacties aan de hand van de afschriften, handmatig 4 aankopen met bon geboekt van de rekening courant . 
nu blijven er dus 4 bank afschriften open staan die ik niet kan verwerken omdat ik ze al handmatig heb geboekt .
kan ik die 4 bankafschriften verwijderen of moet ik die handmatige boekingen laten verdwijnen en zo ja hoe?

6 ANTWOORDEN 6
Sander Kreuze
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Sander Kreuze

Hoi Hilco,

Ik kies persoonlijk nooit voor het type Aankoop met bon, je bent na verwerking minder flexibel in aanpassingen en er worden boekingen in de bank (ten onrechte) gecreƫerd terwijl je ook al gebruik maakt van bijvoorbeeld een directe bankkoppeling,

Bonnen of facturen verwerken met type Inkoopfactuur

Ik verwerk bonnen of facturen altijd met het type Inkoopfactuur. Voor brandstofbonnen maak ik een crediteur aan "Brandstofbonnen " de Factuurdatum - Vervaldatum en Factuurnummer krijgen allemaal dezelfde waarde, gelijk aan de factuurdatum bijvoorbeeld 13-07-2025.

Corrigeren

Om dit te corrigeren ga je naar de betreffende bankmutatie en kies je bij de transactie Aankoop met bon voor Annuleer afstemming. Daarna kun je de regel verwijderen uit de bankmutaties. Via de Geüploade foto's staat het document weer klaar voor verwerking.

Hilco
CONTRIBUTOR *

door Hilco

Dank Sander voor je antwoord echter denk ik dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest ;
ik heb op het niveau inkoop-geuploade fotos 4 posten verwerkt als aankoop met bon van rekening courant .
maar die zelfde 4 poste staan nu nog te verwerken bij bank mutaties .....die durf  ik niet verwerken omdat het dan dubbel gaat vrees ik ....en verwijderen durf ik ook niet ......
daarom dacht ik de 4 posten die ik handmatig heb geboekt in inkoop geuploade foto's te laten verdwijnen maar er is geen optie verwijderen omdat ze al geboekt zijn ...enkel kan ik nog corrigeren maar geen idee hoe dat moet .
hopelijk is nu duidelijk wat ik verkeerd heb gedaan en hoe ik dat op ga lossen

Sander Kreuze
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Sander Kreuze

Klopt het gaat dubbel vandaar dat ik aangeef dat je de aankoop met bon eruit moet halen via Annuleer afstemming bij de banktransactie, klik een keer op de bankmutatie om de optie Annuleer afstemming te krijgen. Daarna krijg je een prullenbakje om de regel te verwijderen in de bank waardoor er nog 1 bankmutatie over blijft.

Annuleer afstemming in de bank.png

Hilco61
CONTRIBUTOR **

door Hilco61 (Bijgewerkt ā€Ž14-07-2025 11:19 door Hilco61 )

ik heb nog niet geboek via bank mutaties dat had ik wel moeten doen maar dat heb ik nog niet gedaan ....ik heb per abuis op het niveau van " inkoop- geuploade fotos  de 4 posten handmatig verwerkt en dus geboekt ....en nu blijven in de geĆÆmporteerde bankmutaties deze posten open staan 

Sander Kreuze
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Sander Kreuze

Wellicht handig om even te bellen met mij Hilco als je er niet uitkomt dan kijk ik even met je mee, 0681879003.

Hilco61
CONTRIBUTOR **

door Hilco61

Geweldig ...dank voor het aanbod ....kom ik er niet uit dan bel ik even