Mijn Communities
Help
Lizette Douma
CONTRIBUTOR ***

Betalingskorting wordt niet afgeboekt

door Lizette Douma (Bijgewerkt ‎13-07-2022 15:59 door Lizette Douma )

Goedemiddag!

 

Als ik een betaling klaar zet vink ik de vinkjes aan voor het gebruiken van de betalingskorting. Vervolgens vink ik de facturen aan en kies ik voor het aanmaken van een betaling en vervolgens wordt deze in de Rabobank betaald. 

Normaal gesproken wordt dan altijd de betalingskorting automatisch naar de grootboekrekening betalingskorting geboekt, maar de laatste tijd blijft het saldo open staan op de factuur.

We hebben net een nieuwe bankkoppeling gekregen, kan dit het probleem misschien veroorzaken?

Iemand een idee waarom ik elke keer de betalingskorting handmatig moet wegboeken?

4 ANTWOORDEN 4
Lizette Douma
CONTRIBUTOR ***

door Lizette Douma

Goedemiddag Sander,

 

Wij maken nog geen gebruik van de nieuwe betaalservice.

De facturen worden wel betaald met de korting, alleen blijft de korting als openstaand saldo staan en wordt deze niet naar de grootboekrekening geboekt. Gek genoeg gaat het nu al weer 2 weken goed. Maar wat het probleem is geweest??

door sanderdercksen

Er zijn naar mijn weten geen issues geweest omtrent dit gedrag. Zou je nog kunnen controleren in een oude crediteurbetaling, waar de korting niet correct was afgeboekt, of in het veld Gebruikte bet.korting wel de juiste korting vermeld stond?

Lizette Douma
CONTRIBUTOR ***

door Lizette Douma

Nee er staat 0. Dit snap ik niet, want ik controleer altijd of ik de vinkjes heb aangevinkt van de betalingskorting

door sanderdercksen

Hoi @Lizette Douma 

Allereerst zou ik willen vragen of je al gebruik maakt van de nieuwe betaalservice in Visma.net? 

Zou je daarnaast willen bekijken of de betreffende Crediteurbetaling inderdaad de betalingskorting wel in mindering heeft gebracht (zie screenshot hieronder). Als dat niet het geval is lijkt het erop dat bij het uitvoeren van de betaling de betalingskorting niet was toegepast, maar dit zou dan ook moeten betekenen dat in de Rabobank het volledige factuurbedrag overgemaakt is? 

 

sanderdercksen_0-1659437621164.png