Mijn Communities
Help
Arie van der Wal
CONTRIBUTOR ***

Datum velden verdwijnen

door Arie van der Wal
Bij het genereren van een rapport moet je een begindatum en een einddatum invoeren.
Wanneer je vanuit een rapport , een rekening selecteert, en dan de grootboekrekening, opent het scherm van de grootboekkaart ZONDER de datums mee te geven van het rapport (dat je al had ingevoerd).
Tot een tijdje geleden vulde het systeem deze datums wel in, maar sindsdien blijven deze velden blanco. 
 
Ik krijg dit terug van klanten en collega's en dit is een tekortkoming die veel frustraties oplevert.
13 ANTWOORDEN 13
Arie van der Wal
CONTRIBUTOR ***

door Arie van der Wal

Goedemorgen Sander,

 

Zijn er al ontwikkelingen voor dit langlopende en slepende ongemak?

 

Mvgr,

Arie

door sanderdercksen

Beste @Arie van der Wal helaas kan ik nog concrete toezegging doen. Ik zie wel dat ontwikkeling het probleem in onderzoek heeft genomen, maar nog geen oplossing heeft gevonden.

Arie van der Wal
CONTRIBUTOR ***

door Arie van der Wal

Beste Sander we zijn ondertussen weer bijna een maand verder en volgens mij hebben we nog steeds geen oplossing. Dit is een probleem dat al ruim een jaar bestaat, ontzettend hinderlijk is, meerdere malen gemeld.

 

Hoe kunnen we dit probleem hoger op de urgentie lijst plaatsen, want dit is echt heel vervelend aan het worden. Zeker omdat je steeds met de muis naar die veld moet gaan werkt dit RSI in de hand. 

 

Weet je dat klanten zich verwonderen om deze ontbrekende functionaliteit van onze/jullie software? Al maanden moet ik dit aanhoren. 

Mijn collega's irriteren zich mateloos hier aan. Weet je hoe vaak zij onnodig van/tot datums moeten invullen?

door sanderdercksen

Hoi @Arie van der Wal Het is volkomen begrijpelijk dat je hierover gefrustreerd bent, en je hebt alle recht om je zorgen hierover te uiten. De urgentie is duidelijk en dit is ook al meer malen aangekaart bij onze ontwikkeling. Er is al veel tijd besteed aan een oplossing alleen het lijkt een hardnekkig probleem waar de oplossing niet heel eenvoudig lijkt. Ontwikkeling blijft de komende periode hieraan werken en streeft naar een spoedige oplossing hiervoor! 

Arie van der Wal
CONTRIBUTOR ***

door Arie van der Wal

Beste Sander,

 

We zijn ondertussen weer bijna twee maanden verder, de verhuizing is achter de rug.

 

Kun je ajb een status update geven?

Mvgr,

Arie

door sanderdercksen

Hoi @Arie van der Wal Ik begrijp volledig wat je bedoelt. Vanochtend heb ik contact gehad met de persoon die verantwoordelijk is voor deze specifieke functionaliteit en heb ik opnieuw benadrukt dat we een snelle oplossing nodig hebben. Ze zijn zich bewust van het ongemak dat dit veroorzaakt, maar het blijkt moeilijker te zijn om de bug te verhelpen dan aanvankelijk gedacht. Ze werken nog steeds hard aan een oplossing, maar op dit moment kunnen ze helaas nog geen precieze datum geven wanneer deze wordt opgelost.

Arie van der Wal
CONTRIBUTOR ***

door Arie van der Wal (Bijgewerkt ‎19-01-2024 16:49 door Arie van der Wal )

Is er al iets meer bekend Sander?

Arie van der Wal
CONTRIBUTOR ***

door Arie van der Wal

Beste Sander, 

Wanneer ik bijvoorbeeld in een rapport op het blauwe veld klik (het bedragveld) om de grootboekkaart te openen, opent zich een nieuw scherm. Ik heb dit proces opgenomen en een schermafbeelding gemaakt. Het veld wordt dan geopend met een ingevulde organisatie en een (onjuiste) van periode 02-2024 en een (onjuiste) tot periode, MAAR geen grootboekrekening wordt ingevuld. Zie bijlage 1 Een fractie van een seconde later, worden de organisatie, de van periode en de tot periode overschreven worden door blanco velden, MAAR wordt wel de grootboekrekening ingevuld. Zie bijlage 2Bijlage 1.jpgBijlage 2.jpg

Misschien heeft afdeling ontwikkeling hier iets aan? Als je wilt kan ik ook rechtstreeks contact met ze opnemen Sander?

door sanderdercksen

Hoi @Arie van der Wal 

Dank je wel voor je betrokkenheid bij deze kwestie. Het feit dat de perioden leeg worden gelaten, hangt samen met het moment waarop de diverse parameters uit het rapport worden overgenomen. Helaas worden de perioden momenteel niet meer correct meegenomen, waardoor de standaardwaarde (=huidige periode) wordt overschreven met een lege periode. Gelukkig wordt de grootboekrekening wel succesvol overgenomen uit het rapport en keurig ingevuld.

In dit geval is de organisatie niet van belang, aangezien het rapport altijd specifiek gefocust is op een bepaalde vestiging.

Ik had gehoopt eerder positief nieuws te kunnen delen over de oplossing van dit probleem. Helaas is dit nog niet het geval, en bevindt een mogelijke oplossing zich nog steeds in de ontwikkelingsfase. Ik zal blijven aandringen op een oplossing totdat we een bevredigend resultaat bereiken.

Arie van der Wal
CONTRIBUTOR ***

door Arie van der Wal

Beste Sander Derksen,

 

Zou je een reactie/update willen geven over dit verzoek?

 

Het zou fijn zijn als we dit in de komende patch mee kunnen nemen?

Mvgr,

Arie van der Wal

door sanderdercksen

Beste @Arie van der Wal 

De melding is inderdaad bekend en geregistreerd als issue door onze supportafdeling. Ik kan helaas (nog) niet precies zeggen wanneer de oplossing meegenomen kan worden in een release. Ik neem even contact op met jullie implementatiepartner om te overleggen voor een tijdelijke oplossing. 

Arie van der Wal
CONTRIBUTOR ***

door Arie van der Wal

Inderdaad Periode van - tm -

door Marvin - About Software

Eens, lopen we vaak tegenaan. 

 

We hebben het over de Periode van - t/m toch?